לתרומות לחץ כאן

למי שייכים הכספים של פיצויים הבטחת הכנסה – שלום בית

אישה הטוענת שבעלה מחסיר לה כסף לדמי כיס לקניות אוכל לקניות צעצועים לילדים האם כסף שמקבלת מעבודה הבטחת הכנסה פיצויים וכו צריכה לתת לבעלה או לשמור לעצמה?

תשובה:

שלום רב,

ראשית עיקרי הדינים. מבלי להיכנס לרמת ההוצאות הנדרשות ע"י האישה ועד כמה הבעל מסכים, כי אני מאמין שהבעל בטוח שהוא נותן לאישה ולילדים בדיוק מה שהוא חייב, ומן הסתם גם הוא סבור שהוא נותן לעל ומעבר, ומן הסתם האישה בטוחה בדיוק להיפך.

לגבי משכורתה של האישה, ראה כאן בהרחבה שיש בזה נידון, ולדעת רוב הפוסקים זה שייך לאישה. אולם הבטחת הכנסה כלל שזה תשלומים המגיעים לאישה (פשוט חוקית אני לא יודע בדיוק כיצד זה עובד), הן של האישה לדעת כולם, משום שזו מתנה שהיא מקבלת בגלל החוק שמאפשר לה לקבל באופן אישי (בהנחה שזה כך). ולגבי פיצויים, אני מבין שהכוונה היא מהמעסיק, אז שזה תלוי במחלוקת הנ"ל, ולדעת רוב הפוסקים זה שייך לאישה.

אבל כפי שכתבתי בתחילה, נראה שאם כל אחד מבני הזוג יתבצר בעמדתו ויגייס את החוק וההלכה לצידו זה לא יוסיף הרבה לזוגיות ביניכם. במקרים כאלה, אין ספק לפני שנכנסים למספרים, הבעל חייב להבין את הצרכים של אשתו, גם אם הוא סבור שהן מיותרים ואינם הכרחיים. ומאידך, האישה חייבת להיכנס לראשו של בעלה שאין לו כוונה להרע לה ולמנוע ממנה צרכים הכרחיים, אלא שהוא סבור שאין זה הכרחי. ורק כאשר כל אחד מבני הזוג מבין היטב את הצד השני, ניתן לשבת ולסגנן כללים מסויימים שעל פיהם ניתן להתקדם. המטרה היא לא ששניהם יחשבו באופן שווה אם זה הכרחי או לא, אין שום בעיה שתהיה ביניהם מחלוקת בנושא. אבל חובה שכל אחד מהם יבין את צרכיו ותחושותיו של האחר, וכאשר זה יקרה, אין לי ספק שההסכמות יהיו באופן מיידי.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל