לתרומות לחץ כאן

טבילה בזמן קורונה

שאלה:

סופר סת"ם שמקפיד שלא לכתוב ללא טבילה במקרים שנדרש טבילת עזרא.
מה עדיף בזמן הקורונה ללכת למקווה, או לכתוב ללא טבילה?

תשובה:

ודאי שאין ללכת למקווה, ובמקום זה יש לעשות תשעה קבין במקלחת, אבל אם עשית סיכום עם אדם ששכר אותך שאתה כותב לו עם טבילה, יש לדבר איתו על כך, זה דורש את הסכמתו. ושיעור ט' קבין במקלחת באופן עקרוני תשעה קבין, צריכים להיות בשפיכה אחת [לא צריך שהכל יהיה בכל הגוף, אבל שהכל יהיה בבת אחת ללא כל הפסקה ועצירה]. אולם הפוסקים דנו האם אפשר לעשות תשעה קבין ע”י מקלחת רציפה. ראה בשו”ת שבט הלוי (ח”א סי’ כד) שהאריך בזה ומסקנתו שיועיל גם ע”י מקלחת. [ודן שם שלא בעינן שיתן את המים בכלי רק יש בט' קבין דין נתינה היינו לשופכם ולא לטבול בהם והא דאסור בדרך טבילה מפני שבכה"ג אין כל גופו עולה בהם אלא דווקא במ' סאה. וכן דן בדברי הראב"ד שמשמע שבעינן כוח גברא ומ"מ מסיק להקל  בזה כדעת הסוברים דלא בעי' כוח גברא ובפרט בזמן הזה דמעיקר הדין בטלה התקנה] כך גם בשו”ת מנחת יצחק (ח”ד סי’ כא) ושם ציין לכמות תשעה קבין, בין 16 ליטר לכל הפחות, עד 32 ליטר לכל היותר, וניתן לשער זאת על ידי שיכניס כלי המחזיק ליטר ויבדוק את שיעור הזמן שהכלי התמלא במים ויכפלו בשיעור זה, ולכל מקלחת כשיעור זרימת המים שבה. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל