לתרומות לחץ כאן

משיח בפתח? מי יודע לנבא על הקורונה?

שאלה:

אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח – ואע"פ שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו – בכל יום שיבוא.

יחד עם זאת ידוע הרי קללת ה"תיפח רוחן של מחשבי קיצין". אז נכון שגדולי הדורות בדורות הקודמים אמרו כי הכוונה היתה לתקופה הצמודה יותר לחורבן אך כעת אדרבה. ומשלו על זה גם משלים שיסבירו את העניין. עם כל זאת ולמרות כל זאת יש עניין א' שלא זכיתי להבין. לפני כשלושים שנה היתה מלחמת המפרץ. קמו אז כמה חזאים ומצאו סימוכין וגמטריות מפסוקי התנ"ך שהנה זה מלחמת גוג ומגוג עם שם ומיקום המדינה על הגלובוס של בוש וסאדם שמסבירים גם את חזיונות דניאל. (שאגב, הוא עצמו לא הבינם והמלאך אמר לו "לך לקץ" ואמר לו כי יהיו רבים שינסו לחשב ולהבין ולא יצליחו. אז איך בדורינו אנו פתאום אנשים מסויימים החלו "להבין" ולקשר ארועים? אתמהה!) כעת עם הקורונה – אותו סיפור. פתאום מצאנו פסוקים ומאמרים וראשונים שממש "התנבאו" על זה ו"מבטיחים" שהשנה צריך כבר להכין "קרבן-פסח" הלוואי ונזכה לכך אך מי ערב לנו שלא יווצר משבר נוסף חלילה דוגמת כל אותם משברים שעם ישראל חווה לדורותיו עם "נבואות" שכאלו? מי יכול לקחת על עצמו את האחריות לכך?

מחילה על האריכות. ידוע לי שהרבנים דהכא לא היו אלו שהפיצו ידיעות שכאלו ואין לבא עליכם בטענות כמשתמע מהדברים אך האמת אמורה להשמע ואנצל (בחוצפתי הרבה) במה זו.

יישר כח

תשובה:

מה אומר ומה אדבר, גם אני אינני אוהב את הסגנון הזה… ואכן כאן באתר לא תמצא דיבורים כאלו מאיתנו. מאוד חשוב ונכון לדבר על כך שיש להאמין שהכל מושגח ומכוון, ואין ספק שיש כאן דבר מפליא ועצום שיש הרבה להתבונן בו, מה בא ללמדנו, ולפשפש במעשינו, כמו כן ברור שאנחנו מצפים ומייחלים לבוא המשיח, ומי יודע, יהיו דברים גדולים לפני בוא המשיח. אבל זה הכל הרהורים החולפים במוחו ובליבו של יהודי מאמין, שמנסה לראות בכל דבר את יד ההשגחה המכוונת והמנתבת, אין סתם וירוסים שמשתוללים, אבל לעולם לא נבואות הבטחות חזיונות ומסקנות… יתן ה' שנזכה במהרה לגאולה שלמה ברוח ובגשם בביאת משיח דקנו, ולא ישמע שוד ושבר בגבולנו בענין מגיפה זו וכל שאר מרעין בישין. בשורות טובות ושבת שלום.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אני חושב, שהיום המצב בין המדינות מאד מתוח , לדוגמא סין ארהב ואיראן רוסיה ועוד , ככ בגמרא ביומא דף י. משמע שפרס – איראן תיפול ביד אדום – הנצרות , וכן מפורש בבן איש חי…. ודי למבין

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל