לתרומות לחץ כאן

הכשרת טוסטר אובן לפסח

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב, 3 שאלות בבקשה…

1. איך ניתן להכשיר טוסטר אובן לפסח?

2. לגבי רשת הטוסטר, האם מותר לא להכשיר את הרשת אלא רק לנקותה היטב ואז לשים אותה בארון מסוים ולא להשתמש בה עד צאת הפסח? (ללא מכירת חמץ לגוי)

3. אם אני אבחר לא להכשיר את הטוסטר אובן, האם ניתן רק לנקותו היטב ואז לשים אותו בארון מסוים ולא להשתמש בו עד צאת הפסח? (ללא מכירת חמץ לגוי)

תודה רבה לך מכל הלב, ברכות.

תשובה:

שלום רב הבעיה בהכשרת תנור, היא שמעיקר הדין הוא מחוייב בליבון חמור – עד שיאדים ויעלה ניצוצות, דבר שכמעט לא אפשרי. הסיבה שמקילים בכך בשעת הדחק, היא משום שהאפייה אינה נעשית על דופן התנור ממש אלא בחללו, ולכך הקלו להמתין 24 שעות ללא שימוש, לנקותו באופן יסודי בחומרים פוגמים, ולהפעילו שעה ארוכה על החום המירבי. אבל הכי מהודר שיהיה טוסטר אובן מיוחד לפסח. מנקים את הטוסטר וכוללים אותו במכירת חמץ, כך עושים בכל בתי ישראל. אם ההורים לא מוכנים למכור זה גם בסדר אם הוא נקי. מקורות: ס’ הכשרות פרק ו סעיף יח.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה ענקית על התשובה כבוד הרב היקר…
    אכן, הוריי לא מוכנים לבצע מכירת חמץ(אגב, את כל מאכלי החמץ אנו נסיים לאכול לפני זמן איסור אכילת חמץ).
    אם כך, אני מקווה שהבנתי נכון, שאפשר לנקות את הטוסטר והרשת היטב ולדאוג שיהיו נקיים *ולא* לכלול אותם במכירת חמץ(כאשר לא מבצעים בכלל מכירת חמץ).
    תודה רבה רבה על עבודת הקודש שלכם.

  2. מחילה, נראה שיש להוסיף שלגבי התבניות ההכשרה לא מועילה גם בשעת הדחק, אלא תבניות חד פעמי או חדשות [ובמידה וחדשות, לטובלם כדין כלים חדשים]

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל