לתרומות לחץ כאן

דמי שדכנות בשידוך שנעשה על ידי כמה גורמים

שאלה:

אני חשבתי על רעיון לשידוך עבור אח של בעלי, הצעתי את הרעיון לחמותי והיא בקשה שאני אברר. בררתי אצל אימי שבקשר טוב עם הבחורה וכן במקום נוסף והיה נראה לי שזה לא מתאים. ספרתי על תוצאות הברור לחמותי, והעניין נעצר לבינתיים וחיכו אם יהיה משהו יותר טוב.
אימי ספרה לבחורה על הרעיון שלי (למרות שבקשתי ממנה לא לספר) והבחורה מאד רצתה ונדנדה לאימי שתשאל אותי מה קורה עם זה. בינתיים לגיסי היה שידוך אחר ודחיתי את אימי כל הזמן בתואנה שהוא עסוק. השידוך השני ירד ובדיוק אז אימי פגשה את חמותי ושאלה אותה על הבחורה ההיא שהצעתי אז.
חמותי הסכימה ואמרה לאימי לקבוע פגישה. אימי התקשרה לבחורה להודיע לה אבל אז הבחורה אמרה שהיא רוצה לברר, אימי התביישה לברר עכשיו אצל חמותי ולכן הבחורה פנתה לחברה שתברר. אותה חברה דברה עם חמותי ( וכן ביררה התאמה מבחינה רפואית, לגבי תרופה שהם לוקחים) והן קבעו פגישה ולאחריה עוד פגישה ואז נסגר השידוך.
מי אמור לקבל דמי שדכנות וכמה?
(אימי טוענת שהיא רצתה להמשיך עם השידוך ולקחו לה אותו…)

תשובה:

את שהצעת הורדת את ההצעה, ולכן מצידך לא נסגר השידוך. אמא שלך שהציעה את ההצעה לבחורה, וגם החזירה את השידוך לחמותך, היא המתחילה. והשלישית שהתערבה בשידוך היא עשתה את הפגישות והיא סגרה את השידוך, והיא נקראת אמצעי וגומר, ומגיע לה שתי שליש. למרות שאמא שלך רצתה לסיים את השידוך, אבל אין חובה מצידם להמשיך עם אמא שלך, ובפועל אחרים סיימו את השידוך, ולהם מגיע שתי שליש.

מקורות:

שלום וברכה, אמא שלך אמורה לקבל שליש משתי הצדדים. והחברה שקידמה את השידוך מגיע לה שתי שליש. בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל