מצאנו מנהג בשו"ע לשפוך יין מהבדלה וכן לכבות האש ביין. וצ"ע מדוע לא חשו לבל תשחית. ולכאור' גם לצורך יש בל תשחית כי ראיתי בגמ' במס' שבת בדף נ' גבי לפצוע זיתים. וכן במס' ברכות דף נ' גבי ממשיכין יין לפני חתן וכלה מבואר דווקא כשאין הפסד לאוכלין אף שהוא לצורך שמחת חתן וכלה
לכאור' עדיין בשביל לכבות את האש לא צריך כ"כ הרבה יין.
וחשבתי אולי שאני הכא דיש ענין בעצם השפיכה, דהיינו פעולת השפיכה על פי הקבלה משפיע שפע. ואילו בחתנים ההשחתה היא רק הכ"ת בשביל לשמח, אך אין צורך בעצם ההשחתה
השאר תגובה