לתרומות לחץ כאן

דרוש רב או מתקשר עם נשמות

שלום כבוד הרב,

רציתי לדעת האם יש רב עם יכולת לראות את הנשמה של האדם שנמצא מולו? אני רוצה להתייעץ עם מישהו לגבי המזל שחסום לי בתחומים מסויימים, למשל זוגיות וקריירה. (דברים משתבשים לי אחד אחרי השני בשנה האחרונה ונאמר לי שיש עליי עין הרע וחסימה). ואני צריכה מישהו שיראה אותי מבלי שאתחיל לשפוך את כל המכשולים שהיו לי בחיים… הרי המכשולים יכולים להיות תוצאה של משהו שאינני יודעת מה הוא, ולכן אני צריכה לדעת מה הבעיה בי שדברים לא מסתדרים לי כמו שצריך.

אני מעדיפה להתייעץ עם רב כמובן, אך אינני מכירה מכיוון שאני באה מהמגזר החילוני.

ראיתי לא מעט מתקשרים באינטרנט ואני בספק אם באמת יש מישהו עם יכולות כאלה…

רציתי לדעת האם מותר ללכת למתקשר (לא הכוונה למתקשר עם נפטרים, הבנתי שאת זה אסור לעשות)? כדי להתייעץ על דברים שקרו לי ולהבין גם למה הם קרו, וכמובן גם על נושאי הזוגיות והפרנסה שגם חסומים אצלי.

יכול להיות שזה פשוט המזל שלי, ושבכלל אין לי טעם להמשיך לחפש זוגיות כי זה כנראה לא יקרה ואין לי כוחות להכנס לסרט הזה של חיפושי זוגיות ועוד עם ציפייה שגם ככה נשברת. ולפעמים עדיף לוותר מאשר לבזבז זמן, אנרגיה ונפשיות על משהו שלא יקרה..

תודה רבה

תשובה:

כל התיקשור הזה שאת מתארת עם נשמות הוא שקר וכזב ונוכלות ואין כזה דבר… מה שצריך לדעת זה רק דבר אחד, אין כזה דבר אני חילונית… בורא עולם לא מוותר על אף יהודי/ה, ומצפה שכל אחד מאיתנו יתקרב אליו, ישמור את התורה הקדושה ויחיה חיים יהודיים מרוממים! היהדות אינה איזה בונוס צ'ופר שיש שנותנים לבורא עולם, כל אחד לפי רצונו או לפי חינוכו מהבית… התורה ניתנה לנו, וכיון שאני רואה שאת יהודיה מאמינה, חובה להבין זאת… ממילא ברור כשמש, שמי שרוצה מזל טוב ועזרה מבורא עולם, חייב לעשות שינוי בחיים ולהתקרב אליו, זו הדרך הפשוטה וההגיונית, קודם כל לחיות, כי זו תכלית החיים, אבל גם כדי לקבל עזרה ומזל טוב.

תיפני לאירגוני הקירוב כמו ערכים או לב לאחים ותבקשי סיוע בענין זה, הם יפנו אותך למקום מתאים באיזור מגורייך.

ברכה והצלחה רבה בכל!

הצטרף לדיון

11 תגובות

  1. תודה על תשובתך!
    כתבת: "ממילא ברור כשמש, שמי שרוצה מזל טוב ועזרה מבורא עולם, חייב לעשות שינוי בחיים ולהתקרב אליו"

    זה לא תמיד נראה ככה, אני מכירה לא מעט אנשים שהם "חילוניים" (לא שומרי שבת) ויש להם מזל טוב ברוב תחומי החיים (למשל רוב בני גילי, 30, כבר נשואים עם קריירה מסודרת והם "חילוניים"… אני לא מבינה למה לרוב האנשים כן מסתדרים הדברים ולחלק מועט לא מסתדר (בעצם זה כמו לשאול למה למישהו אחד כן מגיע ולאחר לא מגיע?)

    שוב תודה רבה!

  2. אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, ירמיהו הנביא כבר שאל יותר חריף ממך: מדוע דרך רשעים צלחה? וכבר הראשונים השיבו על הענין הזה, שלפעמים אדם מקבל שכר על מצוותיו בעולם הזה ולא בעולם הבא ועוד תשובות שונות, אין כוונתי לבאר ולפרש את מעשי הבורא, קטונתי, אני רק אומר את הנקודה העיקרית! יש לעולם תכלית, נבראנו בשבילה, אדם שרוצה סיוע יודע שאת זה מקבלים מבורא עולם, לא ניתן למרוד בו ולבטל את רצונו מאיתנו ולבקש ממנו סיוע, צריך להראות שבאים איזה צעד לקראתו, אפשר בהדרגה, כדי שלא יהיה קשה ומייאש, אבל הכיוון חייב להיות שבאים אליו ודבקים בו. שיהיו בשורות טובות ורק שמחות.

  3. תודה רבה על המענה!

    האמת שניסיתי… בתקופה האחרונה מאוד התקרבתי…(כולל שמירת שבת) אבל שום דבר לא השתנה והמזל שלי וגם ההרגשה נשארה אותו הדבר.

    נשאלת השאלה למה לטרוח אם אין תוצאות?

    אני חושבת שיותר קל להאמין שאת המציאות שלנו אנחנו בוראים במו ידינו. מאשר בורא עולם שיוצר לנו את המציאות, כי אני נקלעתי למצב שאני רוצה תשובות על העבר שלי. למה זה קרה ולמה הדבר האחר קרה (לעומת האמונה האחרת,שהכל קורה במקרה, ואז גם אין צורך לשאול שאלות כי הכל מיקרי לחלוטין)… אבל אין תשובות לשאלות האלה, וככל שאני מתקרבת זה יותר מתסכל כי לא רק שאני לא מוצאת תשובות לשאלות שלי אלא גם שיש עם הזמן יותר ויותר שאלות.

    ובדיוק בגלל זה רציתי ללכת למתקשר. כי רק ככה יכלו להיות לי תשובות. אך אם תיקשור לא באמת קיים. ואין לי דרך לקבל תשובות… אז מה הטעם בכלל?הרי תשובות אין, ויותר ויותר שאלות גם מצטברות.

    אני באה ממקום של רצון להאמין (אולי כי אני חלשה, באתי ממקום של משבר, ולפעמים עולה בי המחשבה שאנשים חזקים נפשית שכלית ורגשית אינם מחפשים במי להאחז פרט לעצמם כי הם בכלל אינם צריכים את זה, ומי שמנסה להתקרב עושה זאת רק בגלל חולשה).

    ולפעמים אני גם חושבת שמה שמביא לאנשים מזל בחיים זה האמונה שהם יצליחו (כלומר,יש כאלו שמאמינים בבורא עולם ושהם יצליחו בזכותו ואכן מצליחים, ויש כאלה עם גישה חיובית שמאמינים שהם יצליחו ללא קשר לבורא עולם אלא רק בגלל מה שהם ואכן מצליחים).

    אשמח לקרוא את תגובתך,
    שוב תודה רבה

  4. שתי נקודות מאוד חשובות:
    ראשית לא אמרתי שהנושא של שמירת מצוות הוא כספומט של מזל וישועות… שמירת המצוות היא דבר מחוייב המציאות כי אנחנו יהודים והדת היא דבר שמחייב כל אחד מאיתנו. וזו גם הזכות הגדולה ביותר! אנשים חיים 80 שנה באופן חסר ממשעות לחלוטין, אוכלים עובדים וישנים, אין מטרה לחיים, אין יעוד ואין תכלית… אלו חיים עלובים מאוד… ליהודי מאמין השומר תורה ומצוות, יש חיים ברמה אחרת לגמרי, של קירבת אלוקים של יעוד, של הבנה שיש תכלית ומטרה לחייו, ובא לעולם לאיזה צורך, ולא סתם איזו תאונה שמצריכה כל הזמן תידלוק של אוכל שוינה כבוד וכו'…
    שנית, לא נכון לומר שככל שמתקרבים יש יותר שאלות, יש תשובה מאוד חזקה שכוללת הכל, בורא העולם עושה רק מה שטוב לנו ותמיד דואג לנו, ואנחנו יודעים ומאמינים שגם כשקשה לנו זה רק נסיון, או כפרה, או כל דבר אחד שאמור לקדם אותנו, אבל אין רע יורד מלמעלה, הבטחון הזה הוא קירבה עצומה ומקור לרוגע ושמחה, גם בלי שנדע תמיד למה זה טוב לנו.

  5. "אנשים חיים 80 שנה באופן חסר ממשעות לחלוטין, אוכלים עובדים וישנים, אין מטרה לחיים, אין יעוד ואין תכלית" נכון מאוד, לי זה אכן מפריע. ולכן אני מנסה לברר וללמוד. לאחרים לא מפריע, ולפעמים אני גם רוצה להיות ככה… כלומר, לא לחשוב יותר מידי…

    לגבי החלק השני, עברתי משהו לאחרונה (בנוסף לעוד דברים אחרים שקרו קודם לכן, שחסמו אותי לגמרי מלהתקדם בחיים, פשוט נעצרתי אך הזמן ממשיך לזוז) ואני שואלת למה למה ולמה… גם אם אתקרב עד הסוף לא אקבל תשובה למה…
    ולעומת זאת, אדם שאינו מאמין, פשוט חושב שזה אירוע מיקרי לחלוטין שקורה כמעט כל יום… וממשיך הלאה מבלי להתעסק בשאלה למה… ואולי זה דווקא קל יותר עבור האדם שלא מאמין (הוא לא חושב שמישהו עושה לו דווקא, ולא חושב שמישהו שונא אותו, לא מנסה לפענח למה זה קרה).

    שוב תודה רבה על תשובתך

  6. חלילה אף אחד לא שונא ולא עושה דוקא, אדרבה, הכל לטובתנו! אין רע יורד מלמעלה!
    ולגבי עצם דבריך? וכי טוב לחיות בגן עדן של שוטים?? הרי האמת היא אחת, מה זה עוזר שאדם לא יודע אותה? הרי הוא חי כל ימיו בטעות איומה ומחמיץ את כל תכלית חייו! וכי כך כדאי? לטמון את הראש בחול כבת יענה? ודאי שלא, יש לעמוד באומץ מול החיים ולשאול מה הם! לשם מה הם! מה התפקיד שלי ולמה! רק אדם אמיץ וחכם ידע לחיות את חייו כמו שצריך..

  7. רקפת יקירתי!
    ישנו סיפור על יהודי חילני שבהשפעת הרב גרסמן רב העיר אלעד החל לשמור שמיטה. ובאותו זמן שהחל לשמור עבר עליו צרות , אחת מהם שאישתו נפטרה , ואז צעק בקבר ה אני יודע שתה מנסה אותי אך אני נשאר נאמן!!! סוף דבר שהוא התעשר בצורה ניסית גלויה!

  8. רקפת יקרתי,
    כתבת שיש לך שאלות באמונה –
    חשוב לדעת – האמונה אינה מספקת תשובות לשאלות,
    היא פשוט מאפשרת לנו לחיות איתן!
    כשאדם מאמין אין לו שאלות. ומי שאינו מאמין – אף לא יועילו לו תשובות.
    תחשבי על זה!
    סימה כהן

  9. אני נזכרת שהשבוע שמעתי על בחור שרצה שהרב עשור ביקש ממנו לקבל על עצמו שבת, והוא סירב מפני שאמר אני מקבל או הכל או לא כלום. ולאחר לחצים הסכים לקבל "הכל" – בהנחת תפילין חמש דקות בכל יום.
    כך באמת היה, הגיע חג סוכות והרב שכח להודיע לו שבחול המועד לא מניחים תפילין, והוא המשיך להניח. באמצע חול המועד עשה תאונת אופנוע ושבר את הרגל ואושפז.
    הרב עשור הגיע לבקר אותו והוא החל לגדף שבשל התפילין שהתחיל להניח התחילו לו הצרות… הרב התנצל ששכח לומר שאין מניחים תפילין בחוה"מ, אבל אמר לו ברור לי שממצוות לא סובלים ולא באים נזקים…
    אחרי שמחת תורה מתקשר הבחור הנ"ל לרב עשור ומתנצל ואף מודה לו שהציל את חייו. הוא היה צריך להיות עם עוד שנים עשר חברים במסיבה ברעים, ובשל השבר ברגל לא יכל להגיע.
    שמונה מחבריו נהרגו, והשאר שבויים / נעדרים.
    הנחת התפילין הצילה את חייו!
    לפעמים אנחנו מחפשים תשובות מיידיות. צריכים לדעת שהקב"ה 'לא עובד' לפי השעון שלנו. כאן נדרשת האמונה, והמאמין, בסופו של דבר יצליח!
    בהצלחה בכל העניינים!

  10. תשובה מזוית ההגיה היהודית:
    אנסה לענות לך לגבי השאלות שתמיד מצטברות אצלך. כפי שודאי הבנת מרבני בית ההוראה שאי אפשר לדעת את המניעים של הקב"ה ולא יתכן במכלול מוחנו הקטן להכיל את פרספקטיבת הראיה של הקב"ה, שהיא חולשת על כל מימדי הזמן וחווקי סולם המעלות של אינספור העולמות בעת ובעונה אחת, ואפילו אדם הראשון הייתה לו יכולת צפייה רק על עולם אחד שעבורו נברא כפי שמלמד המדרש "מסוף העולם ועד סופו". אבל ירדנו עקב חטאו של אדם הראשון (שלא עמד בניסיון) במימדי המעלות למדריגה נמוכה ביותר באין יכולת לצְפּוֹת ולהבין את סביבתנו הקרובה לנו, ועל אחת כמה וכמה את מחשבות האלקים, כפי המצויין בישעיה (נ"ה ח') "כִּי לֹא מַחְשְׁבוֹתַי מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם וְלֹא דַרְכֵיכֶם דְּרָכָי נְאֻם יְיָ". ותמיד נשאל שאלות עד שנתייחד עם הקב"ה עת יפקוד את הארץ ויצרפנו כחלק אלוקה ממעל שנתפרד מאתו יתברך, ואז כפי הנראה תהא הבנתנו יותר רחבה וכלולה בדעתו של האלקים "כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים" (שם י"א ט'), ואז נבין את סיבת גודל התלאה שחיינו בה כפי שממשיך ומעודד הנביא (שם י"ב א'): "וְאָמַרְתָּ בַּיּוֹם הַהוּא (בעת פקודה) אוֹדְךָ יְיָ כִּי אָנַפְתָּ בִּי, יָשֹׁב אַפְּךָ וּתְנַחֲמֵנִי", וממשיך (שם פסוק ה'): "כִּי גֵאוּת (נתעלה וישב על כסא כבודו) עָשָׂה, מוּדַעַת זֹאת בְּכָל הָאָרֶץ", כיוון שנגאה ונתעלה בחווקי סולם המעלות ומימדי הזמן למרחב רוחני גבוה ומלא שפע שהחיוּת שם נוחה הולמת ומתאימה לנו נשמות בני האדם כמקומנו הטבעי, ושלא כמו עכשיו שאנו נמצאים באוירה תתאית ובלתי נוחה לשהיה ארוכת טווח של 70 או 80 שנה. אבל במעשינו הטובים הנדרשים מאתנו על ידי ההשגחה ובמצוות שאנו מצווים עליהם אנו מתרוממים ונוסקים מעלה מעלה טיפין טיפין לאוירה מימדית רוחנית שהשהיה בה נוחה אוורירית קלה יותר ומלאת תקווה להגיע איש איש למקומו הנכון והטבעי כפי שהיה בראשית הבריאה. וככל שנתקרב בבחינת: "מָשְׁכֵנִי אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה" (שה"ש א' ד'), ונחשוב שהנה אנחנו כבר יודעים הרבה או הכל, כן הקב"ה מתעלה יותר, ולנצח. ותמיד נשאף נרצה לדעת את האלקים בנסיקה ועליה תמידית אל האינסוף ברוך הוא. אבל כעת אי אפשר להקדים את המאוחר, כי ישנם כאלו שאינם כלולים בבועה של הנכונים לגאולה ולנסיקה של עלייה תמידית, כיוון שאלו (המעטים, ברי הישועה) הצליחו למחות את זכר עמלק מעצמם, ולכן ישנם אי אלו "נחשלים" המזונבים בהם כיוון שמתפתים הם לקריצות ופיתויי רוח עמלקית שבכל דור ודור והרוצה להמליך את עצמה בתחתונים (מתוך כוונה שמלכותה תהא שלמה) על ידי אחיזתה בתמימים או כסילים המקבלים ונתונים לדעתה של מלכות רשעה ומסוכנת זו, בכבילה של אופנות הזמן של עממים פורקי עול מוסרי והמעוררים קנאה אצל אותם תמימים ומשמשים כמודל לחיקוי באופן התנהגותם ואורח חייהם, ובזה יש על מנת להאריך את הקץ.
    יש עוד הרבה מה להוסיף לתשובה זו, אך קצרה היריעה מהכיל דברים אלו גם מתוך (משלי כ"ה ב') "כְּבֹד אֱלֹהִים הַסְתֵּר דָּבָר", וכדאי שתתמקדי לפתח ולהרחיב את אמונתך בהקב"ה בספרות המתאימה להלך רוחך, ותראי ששאלותייך התמימות ושהנשמעות ממורמרות וכמעט מיואשות ואובדות עצות – יסתיימו, ותתחילי לשאול שאלות לגמרי ברובד ודרגה שונים, ותהיה לך תעסוקה חמימה ואוהבת של חקירת דעת השם, כפי שאומר החכם באדם (משלי שם) "וּכְבֹד מְלָכִים חֲקֹר דָּבָר", שהוא טוב ומטיב לכל.
    בברכת הצלחה נאמנה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל