לתרומות לחץ כאן

החזר כספי על פאה שהתקבלה שלא כפי ההזמנה

שאלה:

קנינו פאה לאישתי בפעם הראשונה, במהלך הקניה הסברנו מה אנחנו רוצים מבחינת אורך, איכות, גודל, וצבע (נלקחה דגימת שיער) והסברנו שאנחנו גרים בחו״ל ואת דאגתנו בנושא של חוסר תאימות במוצר לדרישות, התשובה היתה שבד״כ זה דברים קטנים ואפשר לשלוח לתיקון, התשלום בוצע במלואו ב30 לינואר בסך 13000 ש״ח. הוסבר לנו שתוך 3 שבועות זה יהיה מוכן וישלח אלינו, ב3.3.20 הפאה הגיעה אלינו, הצבע לא תאם לדגימה, הגודל לא היה במידה הנכונה (גדול מידי למרות שהיתה מדידה) הפאה היתה דלה בשיער (כ20-30% פחות ממה שציפינו) ורמת הגימור בחלק הקדמי הייתה ירודה. שלחנו את הפאה חזרה והיא הגיע והתקבלה ב11.3.20, והסברנו שמכיוון שיש חוסר תאימות כל כך גבוה אנחנו רוצים להחזיר את הפאה ולקבל החזר כספי, הוסבר שהסיבה לכך היא שפער הגדול בין המוצר שנרכש ומוצר שהתקבל ולא מדובר בתיקונים קטנים, בנוסף אישתי לא יכולה להגיע כדי לעשות התאמות (כמו שהבהרנו מראש) ולכן אנחנו לא רוצים להתחיל אפילו באפשרות של תיקונים כי כל שליחה עולה לנו לא מעט כסף (מס יבוא והשליחה חזרה לארץ). הטענה של המוכרת היא שאין אפשרות להחזר אחרי 24 שעות (מה שלא הובהר או היה רשום בשום מקום) ושבשוק הפאות זה מקובל לעשות תיקונים ושהיא יכולה לתקן את הגודל והצבע גם אם זה יקח עוד כמה שליחות. היא אמרה שבצעד חריג יכולה לבוא לקראתנו ולנסות למכור את הפאה ואם וכאשר היא תמכר היא תחזיר לנו את הסכום ששולם פחות 10%

כמובן שהתשובה שלה לא מקובלת עלינו מכיוון שאנחנו כלקוח נושאים בכל העול והיא מכוסה עם הכסף ועם הסחורה ועם כרית של 10% מסכום המכירה.
אשמח לדעת מה ההלכה פוסקת במקרים כאלה ביחוד שאין חוזה (יש תיעוד להכל בהתכתבויות בהודעות וואטסאפ)

בברכה.

תשובה:

שלום וברכה, קשה לקבוע את הדברים ללא שמיעת הצדדים ובדיקת הדברים לעומקם. אולם נכתוב לך את צדדי ההלכה הקשורים בזה. ראשית כל, יש חוק הגנת הצרכן שמזכה את הלקוח להחזיר את הקנייה תוך מועד מסוים. וצריך לבדוק את החוק ברכישת פאה שנרכשה לפי הזמנה פרטית. ולכן אם החוק מזכה אותכם, חייב המוכר להחזיר את הכסף, מאחר והחוק התקבל כמנהג הסוחרים – כך סוברים רבים מדייני זמנינו. אם אין אפשרות מצד החוק להחזיר, אם יש פגם בפאה, או שהלקוח לא קיבל מוצר שהזמין, המקח בטל. ולכן אם המידה/צבע/כמות שיער/גזרה, לא כפי ההזמנה, המקח בטל. ולכן יש לשמוע את הצדדים ולקבוע האם אכן יש כאן שינוי משמעותי – שרגילות להקפיד עליו, ואם כן הרי שהמקח בטל. אני מבין שאין אפשרות לצדדים להגיע לדין תורה, לכן מומלץ שהצדדים יערכו את הטענות בהתכתבות עם בית דין או עם דיין מוסכם. בהצלחה.

מקורות:

שינוי מהמוצר שהוזמן נחשב למקח טעות – ראה שו"ע חו"מ סימן רלג

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל