עניית אמן על שהחיינו של בן אשכנז בפורים בבוקר

עניית אמן לספרדי אחר ברכת שהחיינו של אשכנזי ביום פורים בבוקר?

תשובה:

שלום וברכה

לכתחילה אין לענות אמן, משום שאינו מחוייב בכך ויש כאן הפסק לכאורה בין הברכות לקריאה, אלא שאם ענה אמן לא יחשב כהפסק ואינו חוזר ומברך.

מקורות:

בדומה לכך הורה הגרש"ז אויערבך, לגבי אשה ששומעת קידוש בליל ראשון של חג הסוכות והיא אינה בסוכה ושומעת מהמברך ברכת לישב בסוכה ועונה אמן, או ברכת שהחיינו והיא כבר בירכה על הנרות, שאף שלכתחילה לא תענה, כיון שלגבי המקדש זה חלק מנוסח הקידוש, לא נחשב לה הדבר כהפסק. ראה הליכות שלמה מועדים ח"א פרק ט סעי' כג.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בענין זה כבר כתבנו הרבה פעמים כאן באתר, שכיון שכלפי המברך זו ברכה מחוייבת היא אינה לבטלה גם ביחס לשומע, אמנם שמעתי שהגר"ע יוסף החמיר בזה לענין עניית אמן על ברכת ההלל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל