לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

הפסיק בדיבור באמצע קריאת המגילה

שלום לכבוד הרב וחג פורים שמח:
כבודו,היה פסוק במגילה שלא שמעתי מהחזן אז השלמתיו בקריאה מייד מהחומש,אותו הפסוק הסתיים במילים וכאשר אבדתי אבדתי, סיימתי לחזור עליו וכאשר הגעתי למילים אבדתי אבדתי, הוספתי בדיבור-״לא אני בעזרת ה׳״,ומייד המשכתי לקרוא את המשך המגילה עד שהגעתי למקום שהחזן הגיע,על כל פנים האם אותו דיבור נחשב הפסק ולא יצאתי ידי חובה?

תשובה:

שלום וברכה

ודאי יצאת ידי חובה, כיון שהמשכת לקרוא הכל כסדר, אלא שכיון שעשית הפסק היית צריך לחזור ולברך… הברכה אינה מעכבת ולכן למעשה קיימת את המצוה ולא צריך לחזור ולקרוא. למעשה האמירה הזו היתה ממש מיותרת…

פורים שמח.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לחזור ולברך? על חצי מגילה? דיבור באמצע המצווה ודאי אינו מעכב. אם הפסיד, אולי הפסיד את הברכה שאחריה (כך משמע לפי כמה פוסקים).
    חוץ מזה, דבור מסוג זה, לא נראה לי שמעכב. לא שאני מעודד לעשות כן לכתחילה, אבל מדובר באדם שמתבונן היטב בקריאה, ומרוב התלהבות והרגשת שייכות לעניין, אמר את המילים הללו.
    זה גרע מ"דורשה"? אגב, היה (אולי עדיין יש במקומות מסויימים?) מנהג שכשהחזן מזכיר המן, היו קוראים "שם רשעים ירקב" או "ימח שמו", או קללה אחרת. גם בירושלמי נזכר מי שכששמע את שמו של נבוכדנצר היה אומר "שחיק טמיא".

  2. למעשה אם חיסר תיבות שמשתנה הענין מחמתן, כשחוזר וקורא ממקום שפסק חוזר עם ברכה, רק אם מחסר משהו שלא משנה התוכן מחמתו אינו חוזר ומברך. כלומר ברור שמברכים גם כשמשלים חצי מגילה, נגיד מי שהוצרך להפסיק באמצע וכו', כל השאלה כשמחסיר מילה אחת, ותלוי בהנ"ל, ראה ביאור הלכה סי' תרצ ד"ה אין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל