לתרומות לחץ כאן

להציע שירות ללקוחות של חברה אחרת

שלום,
אני עובד בחברה שמוכרת שירות טלפוני וירטואלי לחברות שמוציאות שיחות לחו"ל או לארץ דרך מוקד טלפוני. רציתי לשאול האם מותר לגשת לחברות להציע להם את השירות שלנו ולבקש מהם את חשבונית הטלפון בשביל להציע להם מחירים יותר טובים ואז הם יתנתקו מהחברה שעד עכשיו נתן להם את השירות ויעברו אלינו (ואז כל חודש החשבונית שלהם יהיה דרכינו).

תודה רבה.

תשובה:

שלום לקחת לקוחות מחברה אחת לחברה אחרת, אם פונה ללקוח ומשכנע אותם שיבואו אליו, יש בזה איסור של 'עני המהפך בחררה ובא אחר ונטלה שנקרא רשע'. ולכן אסור לפנות ללקוחות ולקחתם אליו. כמו כן יש בזה איסור מערופי"א.

האפשרות היחידה לפרסם את עצמכם ולהתנות שאתם מוזילים מעבר לכל חברה אחרת. וכל לקוח שייגש מעצמו ויביא חשבונית תוזילו לו.

בהצלחה.

מקורות:

דין עני המהפך – ראה שו"ע חו"מ סימן רלז.

מערופיא – ראה בהגהת הרמ"א סימן קנו סעיף ה. וכתבו הפוסקים שהמחלוקת אם נוהגים מערופי"א נאמר רק בגוי, אבל ביהודי אסור לכו"ע.

יש שרצו להתיר למשוך לקוחות מחברה לחברה בהסתמך על דברי המבי"ט בתשובותיו ח"א סימן קצד ששם התיר בדברים שיש תנאי מראש שאם יבוא אחר ויציע מחיר טוב יותר, אזי מותר לאדם שלישי ולהציע מחיר טוב ולקחת את העסקה מהזכיין. וכמו כן בלקוחות שנמצאים בחברה עד שימצאו מקום אחר עם תנאים טובים יותר. אמנם נראה שדברי המבי"ט נאמרו דוקא באופנים שיש תנאי מפורש על כך. או שענף החברה הזו כל חברה ניגשת ללקוחות ומושכת אותם, שבמקרה כזה ניתן לומר שיש כעין תנאי, ומאחר והחברות המתחרות עושות כן, מותר לו גם למשוך לקוחות. אבל בחברות רגילות שהלקוחות מגיעים דרך פרסומות או התרשמות, אסור לגשת ללקוחות ולגרור אותם לחברה שלהם.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל