לתרומות לחץ כאן

בורר בתערובת חפצים

האם כאשר יש לי במרוכז מספר פריטים כגון פיגמה של הילדים בסלון וצמוד לזה מגבת,תיקיה של הילדים ועוד ריכוז פריטים שאיני מעוניינת שיהיו בסלון ,אין לי תיעדוף לאיזה חפץ הכל מבחינתי "פסולת" האם מותר לי להחזיר כל חפץ למקומו ע"מ שיהיה מסודר או שיש כאן בורר?
כמו כן,פעמים אני מטאטא ליכלוכים ומרכזת הכל לצד ובין הליכלוכים יש לדוגמא חלק של לגו שמצאתי ואין לי בו צורך של שימוש מישי מותר לי להוציא אותו ולשים במקומו?

תודה רבה

תשובה:

תערובת חפצים: ההגדרה שהכל פסולת אינה נכונה, זה בעצם הפרדה בין שני מיני אוכלים שבמידה וזה לא נעשה לשימוש מידי זה בהחלט בורר, אבל רק במידה וזה נחשב תערובת… כאשר כל אחד ניכר מאוד לעצמו ואלו חפצים גדולים כמו שהזכרת אין כאן תערובת ואין בעיה.

במקרה של הליכלוך והלגו, יש להוציא את הלגו מתוך הליכלוך ולא להיפך, ולשחק בו מעט.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה על המענה.
    רציתי לחדד לעצמי משהו שאינו מובן לי.
    ראיתי בשמירת שבת כהלכתה שבמידה ויש ערימת כביסה יכול לקחת בגד ללא הבחנה ולקפלו באופן המותר ולהחזיר למקום.
    לפי זה מה ההבדל בין הסיטואציה הנל לבין תערובת פריטים כפי שהצגתי בשאלתי הראשונה גם שם אני לוקחת הפריט ללא הבחנה…
    שאלה נוספת קצת קשה לי להבין ההגדרה של תערובת יש פעמים שיש פריטים שעומדים אחד סמוך לשני עם רווח מצומצם ביותר האם גם אז חל על הפריטים הגדרה של תערובת?צה הכוונה כל מין עומד בפני עצמו ….
    תודה רבה על המענה

  2. 1. שם יש לי צורך לקחת בלי קשר למיון, אני צריך לקפל את הכביסה, ואני לוקח כדי לקפל! אחרי שזה ביד שלי אני יכול לשים היכן שארצה, כאן אני לוקח כדי למיין, זה בורר…
    2. אכן ההגדרה קשה ומשתנה, והכל לפי ראות העין.

  3. לא ככ הבנתי התשובה אחדד מה לא מובן ואושה להסבר.
    בשמירת שבת כהלכתה מביא סיטואציה שיש ריכוז ספרים על השולחן ומעוניין להוריד הספרים מהשולחן יכול להוריד כל ספר בנפרד ולהחזיר למקומו.גם בשאלה שהצגתי המטרה היא לא מיון וברירה אלא להוריד הפריטים מהשולחן/הספה וכאשר אני עושה זאת עי לקיחת פריט באופן אקראי לא עמ לברור ומחזיר למקומו מה הבעיה בכך?
    כמו כן,הכיצד אנו מסירים בתום הסעודה את כל הסכום ,הצלחות ושאריות האוכל מהשולחן כאשר יש פסולת על השולחן??על אותו רעיון המטרה לא ברירה אלא לרוקן השולחן ואין תיעדוף מה להוריד..ומוריד אחד אחד ומחזיר למקום.
    אז מדוע הסיטואציה שהוצגה בשאלתי אסורה??

  4. אם המטרה אינה מיון אלא הורדה מהשולחן ועושים זאת אחד אחד אפשר להחזיר למקום. ליכלוך עם כלים אינם מעורבים בדרך כלל, זה ניכר מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל