לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

פרוש חלום

שאלה:

שלום. חלמתי על חיילים ששומרים בבית קברות כל חייל שמר על קבר (צבאי)ואני אחת מהם (אציין שאני משרתת בקבע) ואז אני רואה גם קברים שבורים והרוסים ומרחמת כביכול שאין מי שישמור עליהם . ואז איכשהו אומרים לנו שאנחנו צריכים לפנות את המשמרת שלנו ואנחנו (החיילים הולכים) ואז אני מוצאת את עצמי מתארגנת לאזכרה של סבתא שלי ז"ל, טועמת מהעוגיות שהונחו על השולחן ופוגשת דודים ומכרים ואז לפני שאני הולכת אז היה מישהו שהחזיק מזוזות בלי בתים וחזר שלוש פעמים על המשפחה שהוא צריך להעביר לה אותם כדי לא לשכוח(כביכול אני הבאתי לו להעביר ) אני זוכרת שהשם היה מורכב משלוש מילים ורק את האחרונה אני זוכרת שזה דוד (המשפחה שלי) ואז הגענו לבית של סבתא שלי זל ובעצם ראיתי את כל הבית מלא באנשים יושבים, מאכלים מכל טוב מעל השולחן ובליבי אמרתי לא פלא שאין מריבות בין האחים איפה כל אחד ישאר לישון כי כל אחד נוסע בשבת אז עדיף שיסעו בשבת ויהיה שקט בין כולם מאשר מריבות. וזהו פשוט קמתי מה המסר בחלום?? זה היה ב 3 וחצי בבוקר.

תשובה:

שלום וברכה

הרעיון של שמירה על הקבר הוא דבר מאוד פשוט, אין צורך הרי לשמור פיזית על קבר… אלא שכאשר הנשמה עולה למעלה היא כבר לא יכולה יותר לצבור זכויות, כלום! והצער הכי גדול שם לנשמה זה על כך שלא אספה מספיק זכויות כאן בעולם הזה, ויש לה רצון וחשק עצום עד כדי כאב, שהצאצאים שנותרו לה בעולם הזה יעשו עבור נשמתה מצוות וחיזוקים, שבכך נשמתה זוכה לעלייה, כי זכות היא לה שהשאירה אחריה צאצאים שמתקרבים לתורה והמצוות. וזו השמירה הקבר, ולכן יש כביכול בחלום קברים הרוסים ועוד. האוכל הם בעצם המצוות, ובא לומר שככל שאדם יאכל יותר באזכרה – שזה משל לעילוי נשמתה של הסבתא, כך היא תזכה ליותר שמחה ומנוחה ותכיר טובה לאותו אדם שעשה זאת.

לכן יש להתחזק מאוד בשמירת המצוות, את נמצאת בצבא, שם הנסיונות קשים מאוד מאוד בעיקר לאשה צעירה, לשמור על צניעותה של בת ישראל, חלילה לא לעבור על איור נגיעה, לא לאפשר ניבולי פה או קירבה וכו' של גבר, שמירת שבת קפדנית בלי פשרות כלל! יהודים מסרו נפש על שמירת השבת ועל הצניעות. אם תשמרי על נשמתך, תהייה זו הזכות הגדולה ביותר גם עבורך וגם עבור סבתך.

ברכה והצלחה וחודש טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל