לתרומות לחץ כאן

הצבעה למפלגה שאינה דתית

שאלה:

האם מותר לי להצביע למפלגה חילונית? לא כהשקפה אלא מבחינה הלכתית בלבד? אם אסור אשמח לדעת מה המקור לכך.

תשובה:

שלום וברכה

אין ספק שהדבר אסור בתכלית ומכמה סיבות: ראשית והעיקר, הרי שלוחו של אדם כמותו! כאשר אתה שולח אדם לכנסת, הוא נבחר על ידי קולך, אתה בעצם מקבל אחריות על מה שיעשה שם, וכל החלטה שנוגדת את חוקי התורה, וזה יכול להיות בכל תחום, הקצאה לדבר שיש בו פריצות וכו' וכו' בכלל לא משנה איזו מפלגה, גם הליכוד או ימינה לצורך הענין זה זה אותו דבר בדיוק! המעשה שהוא עושה זה באחריותך לגמרי, כל דבר שידבר, כל חוסר תמיכה שלו בישיבה או בדיחוי בני ישיבות או בחוק הגיור וכו' לא משנה מה, הכל נזקף "לזכותך"… הרבה מאוד הלבטו גדולי הדורות ביחס להצבעה למפלגה חרדית מחמת עצם השיתוף במוסד כמו הכנסת שמצהיר שכל הרעיון שלו הוא לחוקק חוקים נגד התורה או שלא בהתחשבות בהלכה ובפסיקה ההלכתית, הוחלט שזה צריך כדי להציל מפי הארי את כבשת הרש, אבל ללכת ולהצטרף להזדהות ולתמוך במי שמחלל שם שמים בפרהסיה, זו עוון חמור מאוד הדברים פשוטים שאני מתפלא על עצם השאלה…

מעבר לכך, הרי יש כאן חובת השעה לדאוג לקודשי בני ישראל! יש לנו חיוב ערבות לכל מה שקורה במדינה, וכי מי ידאג לשבת לבני הישיבות לכל צרכי המוסדות התורניים, המפלגה החילונית??

וגם אם אין לך נגיעה אישית בכל מיני דברים, יש הרי כבוד שמים! ובדברים שנוגעים לתקציבים וכו', מה עם לא תעמוד על דם רעך?!

לכן ודאי חובה קדושה ומינימלית להצביע למפלגה חרדית ביום הבחירות, ואין בזה כל הוראת היתר לשום אדם שיש בו יראת שמים. אין לתת קול למפלגה שיש בה חילונים או שאינה שמה את המלחמה על קודשי ישראל בראש מעייניה.

בשורות טובות ושנזכה לגאולה השלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל