לתרומות לחץ כאן

תביעה על כלב שהזיק ילד קטן

שאלה:

בננו 6 הותקף קשה ע"י כלב של שכן , ביטוח תלמידים שילם פיצוי פיזי ונפשי כ 30K ש"ח. בעל הכלב התרשל בשמירת הכלב והעו"ד סובר שיש לתבוע אותו אישית בסכום הרבה יותר גבוהה. ישנו ספק האם ביטוח הדירה של בעל הכלב ,מכסה את המקרה. 1. האם עלנו לתת לילד את הכסף ? 2. האם מותר לתבוע את בעל הכלב בסכום כה גבוהה כאשר יש ספק אם הביטוח יכסה? 3. במידה ויתקבל פיצוי גבוהה מבעל הכלב/ביטוח ,האם צריך לתת זאת לילד ? 4. האם להעריך את הנזק הראלי לילד ורק את זה לתבוע ? 5. האם להעריך את הנזק הראלי , ורק את זה להפריש לילד ואת השאר למשוך לעצמנו ?

תשובה:

שלום וברכה,

ראשית כל אסור לתבוע תביעה אישית בערכאות, וכל תביעה יש לעשותה בבית דין. אמנם במקרה שהנתבע מסרב להתדיין בבית דין, יקבל התובע היתר לתבוע בערכאות.

אם יש לנתבע ביטוח שאמור לשלם על הנזק, מותר לתבוע בערכאות, למרות שהתביעה בערכאות מקבלים פיצוי הרבה מעבר לחיוב התורה – מותר לתבוע. משום שהביטוח התחייב מראש שכל מקרה של נזק ישלם הרבה מעבר לחיובי התורה. ואם יש ספק האם הביטוח אמור לשלם ניתן לתבוע בתנאי שאם לא יחייבו את הביטוח ילכו לדון בבית דין, ישלם הנתבע רק לפי מה שיחייבו בבית דין. 

כל פיצוי שיתקבל תמורת הנזק, שייך לקטן. ומותר להורים להשקיע את הכספים במקום בטוח, ולקחת את הרווחים, וכשיגדל הקטן יחזור אליו הקרן. וכמדומני שלפי החוק פיצוי לנזק של קטן הכסף מונח בחשבון בנק סגור על שם הילד, ואין אפשרות להורים להשתמש בכסף כלל.

בהצלחה.

מקורות:

תשלומי נזקין של קטן הסמוך על שולחן אביו – הקרן שייך לקטן והפירות להוריו – ראה שו"ע חו"מ סימן תכד סעיף ז

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל