לתרומות לחץ כאן

טבילה עם דלקות אזניים

שאלה:

מה הפתרון לטבילה לאשה שלא יכולה שיכנסו מים באזניים כיצד תטבול הציעו לנו צמר גפן עם שמן דגים אבל זה ממש לא מתאים לה האם יש פתרון אחר אם אפשר תשובה למייל כיון שיש לי נטפרי

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע לזה פתרון אחר, גם אלו שהקלו בזה זה רק באשה שיש לה בעיה קבועה לכל החיים, לא בדלקת זמנית.

רפואה שלמה.

מקורות:

בפוסקים האריכו לדון באשה שיש לה דלקת קבועה או חור בעור התוף ואינה יכולה לטבול בלי אטמי אוזניים מה תעשה, ורבים צידדו להקל בזה בתנאים מסוימים [יש שהתירו רק באופן שהיא ההולכת קבוע עם אטמי אוזניים, לא רק במים, ויש שהצריכו ללחלח את האטמי אוזניים במים וכו’] אלא שמדברי כולם נראה שהמדובר הוא דוקא באשה שהבעיה שלה קבועה, ושי כאן ממש בעיה של עיגון. ראה: שו”ת חלקת יואב חיו”ד סי’ ל, שו”ת אמרי יושר ח”א סי’ קצה וסי’ קצז, ושם ח”ב סי’ פב, שו”ת אבני שוהם ח”ג סי’ לא, שו”ת מהרש”ם ח”א סי’ ז, שו”ת מהר”ש ענגיל ח”ב סי’ סח, שו”ת חבצלת השרון מהדו”ת סי’ מז, שו”ת אבני נזר חיו”ד סי’ רסב, בן איש חי שנה ב פר’ שמיני, שו”ת רב פעלים ח”ב חיו”ד סי’ כז, שו”ת דובב מישרים ח”א סי’ עא, שו”ת חזון נחום סי’ סח, שו”ת לבושי מרדכי מהדו”ת חאו”ח סי’ קעח, שו”ת עמק שאלה סי’ מו, שו”ת עצי ברושים סי’ מא, שו”ת מהר”י שטייף סי’ מז, שו”ת הר צבי חיו”ד סי’ קע, שו”ת מלמד להועיל חיו”ד סי’ ע, חזו”א יו”ד סי’ צד סק”ח, שו”ת משפטי עוזיאל מהדו”ת חיו”ד ח”א סי’ כט, שו”ת שרידי אש ח”ב סי’ פג, שו”ת מהרש”ג ח”ג סי’ נה, שו”ת אגרות משה יו”ד ח”א סי’ קא.

כמו כן, ההגבלות בענין זה רבות והמכשול גדול, יש שהתירו רק בצמר גפן שנכנס בו מעט מים, ויש שהצריכו רק כאשר האטם עמוק ביותר, וראה בן איש חי ומהרש”ם שם שיש שאסרו בכל מקרה. לכן נראה שבמצב כזה שמדובר בדלקת חולפת יש להחמיר. אלא אם כן מדובר באשה שיש חשש שתקיים יחסים חלילה בלי טבילה.

רפואה שלמה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל