לתרומות לחץ כאן

כף בשרית בסיר חלבי ומאכל פרווה

שאלה:

שלום הרב, הכנסתי כף בשרית שהיתה בשימוש ב-24 שעות אחרונות לתוך סיר חלבי לא בן יומו שיש בו ביצים. מה הדין של הבצים? של הכף? של הסיר? ואם אני רוצה להוציא את הבצים בעודם רותחות עם מה להוציא?

תשובה:

שלום וברכה

נעשה סדר בדברים ומכאן למקרה שלך:

במקרה שהכלים אינם בני יומם, כלומר, לא השתמשו בהם בתוך ה24 שעות האחרונות לחלב או לבשר, הכל כשר. במקרה שהסיר הוא בן יומו והכף אינה בת יומה, הסיר והביצים כשרים, אולם הכף טעונה הגעלה. אלא שהם בחזקת בשרי ואין לאוכלם לכתחילה עם חלב. במקרה שהכף בת יומה והסיר אינו בן יומו, הדין להיפך, אלא שבמקרה זה אם יש הרבה ביצים ומים – פי שישים כנגד הכף [נדיר], הכל כשר. במקרה שגם הסיר וגם הכף בני יומם, כל הכלים טעונים הגעלה והביצים אסורים במאכל [אא”כ יש פי שישים כנגד הכף]. בכל מקרה של ספק על הכלים רשאים להניח שאינם בני יומם, לפי ש”סתם כלים אינם בני יומם”.

בהנחה ששני הכלים לא היו בני יומם, למנהג בני ספרד מותר לאכול את הביצים עם בשר או חלב איך שרוצים, ולמנהג בני אשכנז אף שלכתחילה מחמירים, אם כבר נעשה יחד מותר לאכול.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום, מה הדין כאשר ברור הסיר לא בן יומו, ואילו הכף במאה אחוז השתמשנו בה ב-24 שעות האחרונות כי אנחנו יודעים שהשתמשנו בכל הכפות ב-24 שעות אחרונות, אבל יש ספק לגבי באיזה צורת שימוש היתה כל כף, זאת אומרת אין לנו מושג במה השתמשנו כלי ראשון ומה כלי שני?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל