לתרומות לחץ כאן

הקב"ה צריך את המעשים שלנו?

שאלה:

האם לקדוש ברוך הוא משנה משהו מההלכות או התפילות? הוא לא זקוק לכלום מאיתנו לא קורבן ולא שבח זה מוריד לי מההשתדלות. עצוב לי שההשתדלות נהיית פרווה. אודה על הסבר.

תשובה:

שלום וברכה

ברור הדבר שהקב"ה מצד עצמו אינו זקוק לנו כלל, כל הבריאה הזו היא כולה בשבילנו… חז"ל כבר אמרו רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות. התורה והמצוות ניתנו לנו כדי שנרבה זכויות וכך נתחבר אליו ולרצונו. אלא שבורא עולם יצר מציאות מדהימה עוד יותר, והאריך לבאר זאת הנפש החיים בשער א-ב, שכל ההשפעות בעולם לטוב ולרע יהיו הכל לפי מעשינו, במעשינו הטובים אנחנו פועלים ירידת שפע רוחני וגשמי לעולם וכנ"ל להיפך, כביכול אנחנו נותנים כח או להיפך בבורא עולם עצמו! והביא על כך את הפסוק "צור ילדך תשי" כביכול אנחנו בעוונותינו מתשישים ומחלישים את כוחו של ה', וכן להיפך, "תנו עוז לאלוקים", אנחנו כביכול נותנים לו כח, זאת אומרת שבורא עולם מסר את עולמו כביכול בידינו שנוכל להשפיע בו במעשינו, כמובן הכל בהשגחה פרטית והפעולה נעשית בידי ה', אבל הרעיון של שכר ועונש כביכול מגביל את הקב"ה מלבצע באופן שונה ממה שמתבקש ממעשינו.

נמצא שבפועל בורא עולם כמובן לא צריך את המעשים שלנו אבל הוא רוצה בהם מאוד מאוד ושמח בהם מאוד מאוד, עד ששינה את כל מציאותו כביכול כדי שיהיה למעשים שלנו משמעות של ממש!

לכן יש רק לשמוח בזכות העצומה, ובקירבה העצומה זהו שאין לשערה ולתארה, ולהמשיך להתחזק לעשות עוד ועוד בקיום התורה והמצוות.

ברכה והצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל