לתרומות לחץ כאן

חוזה שכירות קצר

שאלה:

שלום וברכה מניסיון של כמה שנים בתחום השכרת דירות ראינו שהטוב ביותר זה להשתמש בחוזה קצר לאדם הישר זה מספיק ולרמאי גם עו"ד לא תמיד עוזר. ורציתי לשאול אילו תיקונים צריך להכניס בחוזה זה על מנת שלא יהיו בעיות ע"פ הלכה. להלן העתק החוזה : ב"ה חוזה שכירות בלתי מוגנת נערך ונחתם ב___________________ ביום ____________________________ בין המשכיר ____________________ ת.ז. ___________________ שכתובתו_______________________ טל' ________________________ לבין השוכר ____________________ ת.ז. ___________________ שכתובתו_______________________ טל' ____________________ הצדדים מצהירים ומסכימים: 1. המשכיר הינו בעל המושכר – דירה מספר _____ הנמצאת ברחוב ______________ בעיר ________________________. 2. המשכיר משכיר לשוכר והשוכר שוכר מהמשכיר את המושכר. 3. דמי השכירות הם _______ ₪ לחודש אשר ישולמו ביום הראשון של כל אחד מחודשי השכירות. 4. תקופת השכירות היא ל _________, החל ביום _________. במקרה שהשוכר ירצה לעזוב את המושכר לפני תום תקופת השכירות, יהיה עליו לשלם את דמי השכירות עד תום תקופת השכירות או לאתר דייר אחר, לשביעות רצון המשכיר ובהסכמתו. 5. השוכר מצהיר שראה את המושכר ומצאו מתאים לצרכיו. השוכר מצהיר כי קיבל את המושכר במצב תקין ומתחייב להשיבו למשכיר בתום תקופת השכירות באותו מצב כפי שקיבלו. השוכר מתחייב לתקן על חשבונו כל תיקון שוטף הנגרם משימושו, למעט בלאי הנובע משימוש רגיל וסביר או קלקול בתשתית המושכר או במקובעיו. 6. השוכר לא יבצע שינויים בדירה מבלי לקבל את הסכמת המשכיר בכתב מראש. ובוודאי שהמשכיר לא ישא בהוצאות של שינויים שעשה השוכר או מי מטעמו בדירה. 7. השוכר מתחייב להשתמש במושכר אך ורק למטרת מגורים ולא למטרה אחרת. השוכר לא יעביר או ישכיר את המושכר או חלק ממנו. 8. המשכיר רשאי לבקר במושכר בתיאום מראש עם השוכר. 9. חובת תשלום הארנונה, חשבון החשמל, הטלפון המים והגז מיסי חברה משכנת ומיסי ועד הבית תחול על השוכר. 10. אי מילוי סעיף מסעיפי ההסכם מהווה הפרה יסודית הנותנת בידי המשכיר עילת פינוי. בתום תקופת השכירות או אם יופר החוזה על-ידי השוכר, יהיה המשכיר רשאי להיכנס למושכר ולפנותו על חשבון השוכר. היה והשוכר לא יפנה את המושכר בתום השכירות, ישלם למשכיר פיצויים בסך של 250 ₪ עבור כל יום של איחור בפינוי המושכר. פיצויים אלה אינם מחליפים את זכותו של המשכיר לתבוע פיצוי בגין כל נזק נוסף שיסב לו האיחור. 11. המשכיר רשאי להעביר את הבעלות במושכר לאחר מבלי שייפגעו זכויות השוכרים. 12. השכירות לא תהיה מוגנת עפ"י חוק הגנת הדייר (נוסח משולב) תשל"ב – 1972 או כל הוראת חוק אחרת שתבוא במקומו וזאת מן הטעם שהשוכר לא שילם ולא ישלם דמי מפתח וכי הוא שוכר את הדירה לתקופת השכירות בלבד כשלאחריה תחזור החזקה בדירה למשכירים. 13 כל הנ"ל יחול ע"פ דין תורה ותקנות חז"ל. _________________ המשכיר _________________ השוכר תודה רבה מראש

תשובה:

שלום וברכה, 

נוסח השטר הוא טוב מאוד לפי הלכה. אמנם בסעיף 10 כתוב שעבור כל יום איחור יתחייב השוכר בפיצוי של 250 ש"ח. ובזה יש שאלה של אסמכתא. והעצה. 1. או לא להזכיר פיצוי אלא לכתוב שיתחייב כתשלום שכירות עבור כל יום בסך כו"כ… 2. אם כותבים פיצוי, אז בסעיף 13 לכתוב שהכל נעשה בקניין המועיל בבית דין חשוב ודלא כאסמכתא ודלא כטופסי דשטרא. 

עוד עצה, בסעיף 9 כתבו שכל חובות הדירה – מים, חשמל וכו' חל על המשכיר. אם החשבונות רשומים על המשכיר, אזי השוכר חייב למשכיר והמשכיר חייב לחברת חשמל. ואם השוכר מאחר את השלום חברת החשמל גובים ריבית, והיות והחוב של הריבית לחברה הוא על המשכיר, והמשכיר גובה מהשוכר את הריבית, ובזה יש איסור ריבית מצד השוכר למשכיר. ולכן כדאי להוסיף: שכל הסכם החוזה נעשה על פי היתר עסקה ברית פנחס. ובזה מסלקים כל איסורי ריבית שיכולים להיות.

בהצלחה רבה. 

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל