לתרומות לחץ כאן

דת משה ודת יהודית / ירידת הדורות ואיך מקרבים יהודים?

שאלה:

אשמח לקבל הסבר – מה זה דת משה ומה זה הדת היהודית? היהדות שונה מהיהדות של תקופת בית ראשון שני. האם עוד 100 שנים היהדות תראה אחרת,מפותחת יותר ?(לא במובן הרפורמי,חלילה) 2 כיצד- חצי בן עבד וחצי בן חורין -מסכת חגיגה? שמעתי אדם "גאון" שכתב שהוא לא יודע מה מה זה חצי חצי (העביר בכך ביקורת על הגמרא) . 3. בהמשך- אנשים מהציבור הכללי לומדים גמרא מהסיבה שזה מחדד את הראש. אין להם והם אומרים את זה בגלוי שום עניין בשמירת מצוות .הגמרא היא כמו סודוקו ברמה גבוה מבחינתם. השיעורים הם במעורב- גברים ונשים . בעייני זה לא מבורך- ולא שיך במצב הזה שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה…אבל זכותו של כל אחד/ת לעשות כירצונ/ה. 3. מהי ההתיוונות בימינו?

תשובה:

שלום וברכה

מחמת ריבוי השאלות אנסה להשיב בקצרה:

1. דת משה הן הלכות וכללים קבועים שלא משתנים בהתאם למנהג, למשל עצם חובתה של האשה הנשואה לכסות ראשה זו הלכה קבועה שאין לה משתנים. דת יהודית זו הלכה של צניעות הנובעת ממנהג הנשים הצנועות, כלומר איזה כיסוי צריך, האם חובה לשים רדיד על המטפחת, האם מותר כיסוי פאה נכרית, זה תלוי במנהג הנשים הצנועות, כיון שהצניעות מאוד תלויה בנורמה המקובלת.

2. לא ממש הבנתי למה כוונתך, אם הכוונה היא לשמירת התורה והמצוות לא היה ולא יהיה שום שינוי לעולם, אם הכוונה היא לרמה התורנית של האנשים, אכן יש ירידת הדורות וזה טבע העולם, ואכן היום אנשים פחות במעלה מבימי קדם, יש לזה הסבר גם על פי קבלה, אבל זה לא מתיר שום דבר חלילה, זו רק עובדה קיימת. כמובן לעולם בחוץ יש השפעה על העולם הדתי מבחינה טכנית, זה יוצר דיונים הלכתיים חדשים וכו', אבל זה לא משנה שום דבר בכללים.

3. לא הבנתי את הבעיה, עבד של שני שותפים שאחד מהם שיחרר אותו, כך שהחלק הזה יצא לחירות, אין לו לגמרי דינים של עבד כי יש בו חלק בן חורין, וגם לא לגמרי בן חורין בגלל צד העבדות שבו ולכן אינו יכול להתחתן לא עם יהודיה ולא עם שפחה.

4. יש שיטה לקרב על ידי לימוד התורה, וזה עובד הרבה מאוד פעמים בתנאי אחד! אם המלמד הוא ירא שמים וכמובן זה נעשה בצניעות ובהפרדה והוא מלמד תורה כמו שמלמדים תורה, גם אם הם באים מתוך סקרנות סופם להתקרב, והיה לי מקרה כזה עם קצין בכיר בדובדבן שבא ללמוד גמרא בתנאי שאינני מדבר איתו שום דבר על יהדות, והוא מהר מאוד חזר בתשובה והיום הוא אברך ירא שמים… המאור שבה מחזירו למוטב.

5. החילוניות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל