שאלה:
לסוברים שחשמל בשבת אסור מדרבנן משום עובדין דחול- למה להדליק חשמל יהיה עובדין דחול ואילו פתיחת וסגירת ברז לא?
תשובה:
שלום וברכה
אינני מכיר דעה הסוברת שזה רק עובדין דחול שנחשב דרבנן קל, הדעה המקילה ביותר סוברת שיש בכך איסור מוליד, שזה אמנם דרבנן, אבל איסור דרבנן חמור ככל השבותים, וכמובן יש שסברו שזה דאורייתא.
שלום וברכה. אם כדבריך- עדיין לא ברור למה שפתיחת וסגירת ברז לא תאסר מאותם טעמים שאסור חשמל (מלבד מ"ד מבעיר, שהפסק"ת רעז דחה כשלא מדובר על חוט להט)
לא הבנתי איזה מוליד יש בפתיחת ברז? כאן יש סגירת מעגל חשמלי שמייצרת חשמל נוסף.
השאר תגובה