לתרומות לחץ כאן

חשיבות טהרת משפחה

שאלה:

שלום רב, אני רוצה לשמור על טהרת משפחה אבל מסיבות רבות ולא ספציפית מונע ממני להשלים את התהליך הזה. לכן כל פעם אני נמצאת בייסוריי מצפון וחוסר השלמה עם המצב בייחוד שאני מודעת עד כמה חשוב לעשות הכל כהלכה בייחוד שאני בחורה נשואה ואם לילדים . אני מאוד רוצה להתחיל לשמור על טהרת משפחה כהלכתה אבל אני לא כל כך בטוחה וזכורת אם היה בנינו יחסי אישיות לאחר סיום המחזור שאז הבנתי מיועצת שדיברה איתי היום שבמקרה והיה יחסי אישיות הספירה לא נחשבת. לכן מפאת הספק אם בכל זאת להתחיל הפסק טהרה או לחכות למחזור הבא ולעשות הכל באופן תקין ובוודאות מוחלטת? 

תשובה:

שלום וברכה

חלילה לחכות למחזור הבא! חשוב להבין, מצות הטהרה מעבר להיותה יסוד הבית היהודי, יסוד הקדושה והסגולה הגדולה ביותר לשלום בית ולנחת מהילדים, היא גם מצוה שאנחנו מחוייבים בה לגמרי… כולנו יהודים ובורא עולם אינו מוותר על אף אחד ואחת מילדיו. לכן עימדי כחומה בצורה שלא לקיים יחסים אלא לפי כללי הטהרה. זו נקודה ראשונה.

לגבי עצם השאלה, נכון הדבר שלא ניתן להתחיל לספור שבעה נקיים עד שיחלפו למנהג הספרדים ארבעה ימים מקיום יחסים אחרון ולמנהג בני אשכנז חמישה ימים [ובעקרון מחמירים בכך כבר מאז שהיתה טהורה, כלומר אם היה רק מחזור קצר מזמן זה ובעצם מזמן שהיתה טהורה עד סיום המחזור לא חלפו חמישה ימים, ממתינים עד שיחלפו ואז מתחילים לספור. לכן, מהזמן שקיימתם יחסים תספרי ארבעה או חמישה ימים לפי מנהגכם, ואז תעשי הפסק טהרה ושבעה נקיים ולא לקיים יחסים עד אחרי הטהרה במקווה בסיום השבעה האלו.

עשו לכם חגיגה גדולה על הקבלה הנפלאה לשמור טהרה, ועשו כל מאמץ לעולם לא לוותר בענין זה! יהודים בכל הדורות מסרו עליו את נפשם.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל