לתרומות לחץ כאן

עובד שנתן לי מחיר שונה מהמחיר של בעה"ב

שאלה:

נכנסתי לחנות של תריסים לפני כמה זמן כדי לקנות מסילה לתריס, זו מסילת פלסטיק מאד פשוטה, המנהל ביקש 150 שקל, הסכמתי והוא אמר לבוא מחר. יום למחרת הגעתי והמנהל לא היה שם, ביקשתי מהמוכרים את המסילה והם לא ידעו במה מדובר, התקשרו למנהל והוא לא ענה, ואז שאלו מה אני צריך והסברתי להם איזה מסילה וכמה מטר וכו' , ואז הם נתנו לי וביקשו 100 שקל. האם הייתי צריך להגיד להם שהמנהל רצה 150? מדובר בחתיכת פלסטיק שבקושי שווה 10 שקל

תשובה:

שלום וברכה,

המחיר שקצץ הבעה"ב הוא המחיר האמתי, ולכן יש לשלם 150 ש"ח. או להודיע לבעה"ב ששילם 100 ש"ח, ובעה"ב יחליט האם לדרוש תוספת.

בהצלחה.

מקורות:

מעיקר הדין אם העובד קצץ מחיר מסוים, והבעה"ב קצץ מחיר אחר, חייבים לשלם לפי המחיר שקצץ בעה"ב, או להודיע לעובד שבעל החנות ביקש מחיר גבוה. ואם העובד יוותר כשההפרש הוא קטן, ניתן לשלם לפי המחיר שקבע העובד, (במקרה הזה שהפרש הוא גדול לא מועיל מחילה של העובד).

אם המחיר שקצץ הבעה"ב הוא מחיר מופקע – מעבר למחיר השוק, ויש בזה איסור אונאה למכור במחיר שביקש הבעה"ב, מותר לו לשלם כפי המחיר שביקש העובד. אמנם ברורב המקרים אין איסור אונאה – בזמנינו שאין מחיר שוק, וגם גולמים בתוך המחיר את השכירות ותשלום לעובדים, והיות וקשה לקבוע מתי יש אונאה, על כן יש לשלם כפי המחיר שקצץ הבעה"ב, או להודיע לבעה"ב שהעובד ביקש מחיר נמוך, ואם יסכים ייפטר מתשלום נוסף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל