לתרומות לחץ כאן

האם מותר לשים לק על הציפורניים / חציצה / צניעות

שאלה:

רציתי לשאול האם יש בעיה מבחינת חציצה כשיש לק על הציפורניים לענין נטילת ידיים ולענין מקווה. והאם יש בזה בעיית צניעות (כשזה עדין ולא בולט) או שזה כמו תכשיטים שמותר עדינים?

תשובה:

שלום וברכה

מבחינת דיני חציצה, לכתחילה יש להקפיד שלא יהיה לק, כיון שיש בו ממשות ויש דעות בראשונים שהוא מהווה חציצה, אולם במידה וזה קיים אין לפסול את הנטילה או הטבילה, כיון שזה עשוי לנוי והאשה מעונינת בכך, בשונה מחציצה שבמהותה האשה מעונינת בהסרתה, ובלבד שזה עשוי כהלכה באופן שהיא שמחה ללכת כך בין אנשים מכובדים ולא כשהלק פגום שאז יש בו חשש חציצה.

אמנם יש בעיה נוספת באופן זה אם מגדלים את הציפורניים ארוכות: ראה שיעורי שבט הלוי סי’ קצח סעי’ יז. וראה משנה ברורה סי’ קסא ס”ק ט שנחלקו הדעות לגבי ליכלוך מועט תחת הציפורניים כשהן ארוכות אם הוא חוצץ. והמנהג להחמיר בזה. וראה שם ס”ק ג שמטעם זה נהגו שלא לגדל ציפורניים ארוכות. כמו כן, ידועים דברי השל”ה שיש להשתדל לקצוץ ציפורניים בכל ערב שבת, וכן הוא על פי קבלה ומשום הטומאה השורה על הציפורניים.

לגבי הצניעות הכל תלוי במנהג הנשים הצנועות, וכיון שהיום מנהג הנשים הצנועות שלא לשים לק על הציפורניים אפילו משהו עדין, יש להמנע מכך לגמרי, באופן בולט יותר ודאי אסור כי זה מושך את העין.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. דומני שמנהג הנשים הצנועות שונה ממקום למקום, כך שנראה שלא ניתן לקבוע לאסור באופן גורף, אלא תלוי במנהג המקום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל