דין רוב בממון

שאלה:

איתא בגמר מדין רוב אנו מחזיקים שבניו של אדם הם שלו ומפקיעין ממון מכח רוב שחייב האדון לשלם לבנו של העבד ולכאורה קיימא לן אין הולכין בממון אחר הרוב ואיך מוציאים ממון

תשובה:

שלום וברכה,

אין הולכים בממון אחר הרוב נאמר רק אם הרוב מכריע את הספק הממוני, אבל אם הרוב לא מכריע את הספק הממוני, אלא ספק אחר, אחרי שהרוב הכריע את הספק, מחייבים ממון על פי אותה ההכרעה. ולכן רוב שמברר שפלוני הוא עבדו של העבד, יש לנו הכרעה גמורה. ואז אנו מחייבים ממון לא מדין רוב.

בהצלחה. 

מקורות:

מצאנו ברמב"ם שעד אחד שהעיד שחתיכה זו חלק הוחזק החתיכה לאיסור, ואם יאכלנה אדם ילקה, ואין זה מלקות על פי עד אחד, כיון שהעד לא העיד על האדם שאכל אלא החזיק את החתיכה באיסור, ואחר שאנו מכריעים שדבר זה אסור, אז מלקים את האדם שאוכל. כמו כן סוקלים ושורפים על החזקות, שאחרי שאנו מחזיקים את הבן שרכוב על כתפי אביו ואמו, אנו סוקלים על פי אותה חזקה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל