לתרומות לחץ כאן

למה חוזרים בתשובה נמשכים לחסידות ברסלב?

שאלה:

למה חוזרים בתשובה נמשכים לחסידות ברסלב? מעניין אותי לדעת למה הרבה חוזרים בתשובה נמשכים דווקא לחסידות זו

תשובה:

שלום וברכה

יש לענין זה שתי סיבות. הסיבה הפשוטה היא שהרבה מאוד אנשים חוזרים בתשובה לאו דוקא מתוך עיסוק שכלי אינטלקטואלי גרידא, כלומר קמו בבוקר והתיישבו לחשוב איך נהיה כל העולם הזה ולאן הוא מוביל, חקרו והגיעו להוכחות הלוגיות שיש אלוקים ותורה מן השמים וזהו… בעבר היו כאלו, היום הם מעטים. בסוף בודאי כולם עוברים את התהליך הזה, אבל זה לא הטריגר הראשוני. מה שמביא אותם בתחילה זו המועקה של כל הריק הזה, העולם הרבה פעמים מתנכל להם, יש צרות בעיות קשיים, ואדם מתחיל לחפש את עצמו ולנסות למצוא משהו מעבר ואיזה מקום של נחמה, וכאן הוא צריך לאיזה רופא נפשות… ובברסלב יש דגש מאוד חזק על הנקודה הזו, שלא להתייאש והעולם מלא נסיונות ולהתחבר לה' ולהפיק בעצם מהחיבור הזה את ריפוי הנפש ואת התחושה של המעבר וכו' וכו', וזה באמת נכון ועוזר.

נקודה שניה עמוקה מעט יותר. הרבה אנשים עברו את התהליך הנ"ל דרך מזרח הרחוק וכו', או מכירים את הנושא הרוחני בהקשר של סגנון העשייה של המזרח הרחוק. וכמובן להבדיל אלפי הבדלות, כל היוגה והמדיטיציה וכו' כשמביאים את זה לעולם הקדושה זה מתאים להתבודדות וכו' הנהוגה בברסלב, לכן קל להרבה אנשים להתחבר לרעיון הזה. 

ובכלל הרבה אנשים מחפשים את החום של היהדות יותר מהלוגיקה, ולכן החסידות יותר מושכת, ובברסלב מקבלים בזרועות פתוחות..

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם אכן באמ ובתמים יש משהו בברסלב (או בחסידות אחרת) איזה שהיא שיטה שגם כאשר אדם נמצא בבור-תחתיות מבחינה נפשית חברתית וכדו' שבמקום (או במקביל) לתהליך הטיפולים והטרופיסטיים שזה כמבון גם ארוך ומייגע ולוקח זמן רב אז משהו לבנתיים להוציא את הדכדוך ולהעלות לדרך המלך ב"ימי-הביניים"?

  2. ודאי שיש בזה אמת, הכל אמת, הקב"ה רחום וחנון ואסור להתייאש ואפשר ןכדאי להתחבר אליו וכל אחד עושה זאת בדרך שמדברת אליו.

  3. בשורה התחתונה – מה ניתן לעשות בפועל? הבנתי שהרבנים לא מייעצים להכריז "נ נח נחמ נחמן מאומן" 3 פעמים אלא משהו יותר פרקטי…. אז מה כן עושים הלכה למעשה? איך עולים על דרך המלך? מה זאת אומרת "בדרך שמדברת אליו"?

  4. אין כל קשר בין ברסלב לנ נח נחמ שזה כמובן שטויות והבלים… הנושא של ברסלב זה העיסוק באמונה ובתפילה ובהתבודדות בדרך המיוחדת של רבי נחמן שעוסקת הרבה בנפש האדם ובקשר שלו עם בוראו. אבל כאמור ביהדות יש הרבה שיטות וגוונים חסידים ליטאים ועוד הרבה מאוד תתי גוונים, וכל אחד בוחר לו את הדרך שהוא מרגיש בה יותר התעלות והוא חושב שנכון יותר לחנך בה את ילדיו מכל הבחינות. והכל נגיש לכולם, צא ולמד…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל