לתרומות לחץ כאן

אשה של בעל החברה שמלווה לחברה האם צריך היתר עסקה

שאלה:

שלום לכבוד תורתכם , שאלתי נוגעת בהלכות ריבית . נכנסתי לעסק עם שותף יהודי , הקמנו " עוסק מורשה ושותפות ". לצורך עבודות תשתית וכיוצ"ב לקחתי הלוואה מהבנק והזרמתי הכספים לחשבון העסקי . אשתי עובדת מדינה ויש לה חשבון בנק נפרד משלי בשל הטבות מסויימות .לאחרונה היא לוותה מהבנק בו מצוי החשבון שלה הלוואה לצורך סגירת הלוואוות קטנות ונותר לה סכום כסף אותו היא מעוניינת לתת לי על מנת שאפקיד בחשבון העסקי של השותפות לצורך המשך התהליך של בניית העסק . 1-האם יש חיוב בעריכת היתר עסקא? וכן במידה ובעתיד נרצה להחזיר את הסכום שנתנה אשתי לעסק לחשבון הבנק שלה או שלי ( לא העסקי) מה הדין במקרה כזה ? 2-האם נכון לראות בעל ואישה כיישות אחת שהרי אנו מנהלים משק בית אחד למרות החשבונות הנפרדים בבנקים השונים ואז בעצם כל מה שלוותה האישה או הרוויחה שייך לבעלה ולה כאחד ? אציין כי השותפות העסקית אליה אני מעוניין להפקיד את הכספים אינה חברה בע"מ אלא שותפות שלי עם עוד יהודים . בתודה ואיחולי ברכות

תשובה:

שלום וברכה,

אם אשתך מלווה כסף ומקבלת ריבית על הכסף, יש לבדוק הלכתית באיזה כספים מדובר, האם בנכסי מלוג שהקרן שלה, או בכסף של מעשה ידיה – שהכספים שייכים לבעל. גם במעשה ידיה פעמים רבות שהכסף שייך לאשה – אם האשה עובדת מעבר למה שמחויבת (ויש בזה אריכות גדולה בפוסקים האם ואימתי מעשה ידיה שייכים לאשה), ולכן מספק יש לערוך איתה היתר עסקה מול החברה, דהיינו שבשטר הלוואה שהיא מלווה לחברה יש לה להזכיר שהכל נעשה על דעת היתר עסקה. והחברה תערוך היתר עסקה.

אם היא מלווה לחברה ומקבלת את הקרן ללא רווחים, אין צורך לערוך היתר עסקה.

כאשר אתם מקימים חברה, יש מקרים רבים שבאים לידי ריבית, ולכן ראוי שהחברה תעשה היתר עסקה, ולתלות את ההיתר עסקה במקום בולט, כדי שכל העסקים של החברה יהיו על דעת היתר עסקה, ולא יגיעו להיכשל באיסור ריבית.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל