חזרה על פסוק ראשון של שמע מחמת חסרון כוונה

שאלה:

לגבי ההלכה שאסור לומר פעמיים מודים-האומר מודים מודים משתקין אותו: האם הכוונה שאין לחזור לצורך על תפילה או פסוק פעמיים בכל מקרה- גם אם במקרים שלא מתכווין לעצם הכפילות?לדוגמא:שרוצה לחזןר בשביל תוספת בכוונה או כדי לוודא שאמר באופן מתוקן וילא ידי חובה? האם בזה יש הבדל בין אשכנזים לספרדים?

תשובה:

שלום וברכה

ההלכה הזו נאמרה רק לגבי שמע ומודים שלא ישמע כשתי רשויות חלילה. בשאר חלקי התפילה זה לא נאמר. כאשר אדם חושש שלא כיון היטב בפסוק ראשון של שמע שהכוונה בו מעכבת, כתבו הפוסקים שיחזור בלחש שלא ישמע כשתי רשויות חלילה, ראה משנה ברורה סי' סא ס"ק כב, סג ס"ק יד, ואם כבר התחיל ואהבת, יגמור הפרשה ואחר כך יתחיל שוב מהפסוק שמע ישראל וכך זה ודאי טוב. ויש אומרים שגם אם לא התחיל, ישהה כשיעור אמירת פרשה ראשונה ורק אחר כך יתחיל שוב, ראה בן איש חי וארא אות ו. ללא צורך, ודאי לא יחזור שוב.

שבוע טוב ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל