לתרומות לחץ כאן

שלום בית – עזרה דחופה

שאלה:

שלום רב, אני ובעלי לא בקשר כל כך טוב, ונושא הגירושים עלה כמה פעמים מצדי (הוא כן מעוניין להמשיך מסיבות שונות). לאחרונה אביו נפטר, ואמו נותרה לבד עם אחיו הגדול שגר בבית ועוד כמה אחים שגרים מחוץ לבית. בעלי הגיע להחלטה שכל שבת שנייה הוא נוסע לאמא שלו להיות איתה שבת (למרוקאים יש מנהג שהאלמנה לא יוצאת להתארח בשנה הראשונה לפטירת בעלה). יש רק אח אחד שמחוץ לבית שמוכן להגיע לשבתות, אז הוא ובעלי עושים תורנות פעם בשבועיים. מצדי זה מצוין, הרבה יותר רגוע בבית כשהוא לא נמצא, והעדפתי אפילו שהוא יסע. הבעיה היא שפתאום הגיע השכל שאומר שאם אני רוצה לבנות את הבית במיוחד מול הקשיים שלנו בזוגיות, עדיף שיסע פעם בחודש (ואני והילדים נישאר לבד בבית בשבתות אלה). בשמחה הייתי מעדיפה שיסע אליה כמה שיותר, אבל השכל אומר שזו הדרך הנכונה לשלום בית. בעלי מסרב לכך בתוקף ומנגן לי על המצפון שזה לצער אישה אלמנה. הוא יודע בדיוק איפה לגרום לי ליסורי מצפון כי אני ממש משתדלת לשמור על הלכות וכו', עכשיו אני בבעיה. מה עושים כששני ערכים מתנגשים ביהדות? מצד אחד אני מצערת אלמנה שתישאר לבד בשבת (עם הבן הגדול) ולא בטוח שתבין למה הוא לא יכול להגיע פעם בשבועיים כפי שעשינו עד עכשיו והגיוני מאוד שתקפיד עלינו, כי מהיכרות של שנים איתה, אני יודעת שזה מה שיקרה. (היא לא מודעת למצב הזוגי שלנו), ומצד שני ערך של שלום בית (שגם זה רק בשכל. אני מכריחה את עצמי לבקש ממנו פעם בחודש). האם בשמיים יתבעו אותי על כך שציערתי אלמנה בגלל אינטרסים שלי? הקב"ה שומע צער אלמנות – ולא יעזור כלום – היא בטוח תצטער. ואם הרב ייעץ לי שזה בסדר להגיד לבעלי פעם בחודש, ומה עם ההקפדה שהיא תשים עלינו? הקב"ה לא "יתייחס" לזה? מרגישה במלכודת. אשמח לעצה. דבר נוסף, עכשיו בעלי יתום. האם עכשיו אני צריכה להקפיד בצורה כפייתית לא לצער אותו? עם המצב הזוגי שלנו אני יודעת שאני חייבת להכתיב לו דברים (בהתייעצות עם אנשי מקצוע, כמובן) כי אחרת הבית בטוח מתפרק. (בעלי ברמה רגשית של ילד קטן, וזה ממש בקצרה על הפערים בינינו…). מה הקב"ה היה רוצה שאעשה במצב כזה שנתן לי בעל יתום ועכשיו אסור לי לצער אותו עם כל התהליך שאנחנו עוברים בשלום בית, יש מצבים שהוא יצטער אבל זה לטובתו, אבל עצם זה שהוא יתום הופך את העניין ליותר מסובך. תודה רבה על ההקשבה.

תשובה:

השכל שלי אומר משהו אחר לגמרי, שתלכי יחד איתו עם הילדים לחמותך, הבעל לא הולך לבד, הולכים יחד ובונים יחד, ותבואי לקראתו תעשי זאת פעם בשבועיים.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אין אפשרות שאסע איתו. אנחנו בירושלים וחמותי בצפון. 6 שעות הלוך + 6 שעות חזור במוצ"ש עם 5 ילדים זה מסובך ומורכב בשביל פעם בשבועיים. חוץ מזה יש לי ניוון שרירים כך שיורד מהפרק שאסע יחד איתו. אולי הרב בכל זאת יכול לייעץ מה לעשות?

  2. אין הגיון שפעם בשבועיים הוא לא יהיה בבית, ולא צריך לחשוש לא מההקפדות שלה ולא מהיותו "יתום".. מה שכן, אני לא בטוח שאת יכולה להגיע איתו בזה להבנה, יותר טוב שתלכו שניכם לרב שמוסמך ונאמן על שניכם שהוא יורה לו את זה וכך הכל יתקבל בהבנה. ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל