לתרומות לחץ כאן

שידוך עם בחורה חכמה ורוחנית

שאלה:

שלום וברכה, אני בחור ישיבה רווק ומחפש שידוך, ויש בי ציפיה שאמצא בחורה גם חכמה ורוחנית, שיוכל להיות שיח פורה בינינו גם בנושאים עמוקים או תובנות, ורעיונות לפי התורה. אבל שדכנית יחסית צעירה אמרה לי שבציבור החרדי הבעל דואג לרוחניות והאשה לגשמיות, ושלא אצפה לזה מבחורה, ושמחנכים אותן לכך שרק יפרנסו בית של תורה ויגדלו ילדים ויחנכו למידות טובות. וציער אותי לשמוע את זה, אני ב"ה חכם ואוהב לדבר דברי חכמה מעניינים, ואני לא רוצה שזה יהיה חד צדדי… מאוד הייתי רוצה לקבל מהחכמה הנשית ועבודת ה' הנשית… אני לא רוצה רק "שפחה לשמשו"…. כשבפגישות יוצא שאנחנו מדברים על נושאים קצת רוחניים, חכמה, תורה (מעניינים!), הרבה פעמים אני מרגיש אני מדבר לילדה (גם אם היא עובדת בהייטק), ובכללי אני מרגיש ממש פער גדול ברוחניות. מרגיש שהן הרבה פחות מפותחות רוחנית. כלומר להיות מכוון מטרה על רצון ה', להתקדם תמיד בקרבה לה' ולא להתקע חצי שנה בלי שיפור ותובנות, אמונה חיה, חכמת התורה ועוד… אני מבקש יותר מדי? לוותר? אולי אני לא יודע למה לצפות מאשה? מוזר לי שכל השיחות שלנו יהיו על רגשות וחוויות, החכמה מחייה אותי… ולא עושה עסק מההנאות הקטנות של החיים, אבל ההרגשה שלי שזה ברוב עולמה של האשה. אשמח לעזרה! תודה רבה…

תשובה:

שלום וברכה

אינני חושב שצודקת אותה שדכנית שהנשים יותר רדודות מבחינה רוחנית מגברים, זה ממש לא נכון. אמנם נכון שאשה מטבעה יותר מעשית ופחות נוטה לפילוסופיה. כלומר, גם כאשר אתה מדבר על רעיון רוחני מסויים, אשה יותר מהר תחפש בו את התכלס', איך מתקדמים עם זה, איזו קבלה טובה אפשר לקחת, בעוד הגבר לעיתים מסתפק בעצם העיסוק ברעיון המופשט. חכמים כבר אמרו לגבי הקשר בין איש לאשה, שהאיש מביא את החיטים והאשה אופה מהן לחם, כלומר החומר הגולמי עצם הרעיון בחינת "החכמה" זה משהו יותר גברי, בעוד שהחלק המעשי שבחכמה הזו עצמה שייך הרבה פעמים לצד הנשי, בבחינת "בינה יתירה ניתנה בנשים", בינה זה הבנת דבר מתוך דבר, כלומר הישום. לכן, בהחלט יש אצל נשים הרבה מאוד רוח, רק הרוח שלהן מתאימה לאופיין, כלומר, יש בה יותר מעשיות [רוחנית], וגם הרבה יותר רגש, משום שאשה יש בה הרבה יותר רגש מהגבר. אבל לומר שאשה היא יותר גשמית זה לא נכון. ממילא אם אתה בא לפגישה ועוסק בפילוסופיה טהורה זה באמת יכול לשעמם אשה, אבל אם תדבר עם אשה על חיי הרוח בבית וברחוב, דברי חיזוק מעשיים ומה הם בעיניך חיים של תורה, תמצא בה בהחלט בת שיח.

בכוונה תחילה השארתי את הכותרת שלך, שתבין, אתה רואה בתופעה שהזכרת טפשות היפך החכמה, וזה אינו נכון, תקרא לזה מעשיות ופרקטיקה שמשלימה את תורתו הערטילאית מעט של הגבר.

בהצלחה רבה ובשורות טובות בקרוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל