לתרומות לחץ כאן

בדיקה לפני תשמיש באשה שאין לה וסת

שאלה:

ראיתי שבאשה שאין לה וסת קבוע כלל, בעל נפש יחמיר לבדוק לפני תשמיש ואחריו. הייתי רוצה להחמיר בזה. אולם אני יודע שלאשתי זה מפריע ומגרה לעשות בדיקות סתם. האם הבדיקה הנצרכת זה ממש בחורין וסדקין. או שמספיק העברה מלמעלה כמו קינוח. אבקש לשלוח תשובה למייל [כי זה יכול להחסם] כמו"כ אשמח אם תוכלו לציין מקורות

תשובה:

לכתחילה, באשה שאין לה כל קביעות, כלומר היא יכולה לראות גם מיד אחרי הטבילה ואין לה כלל ימים שהיא מוחזקת שלא תראה בהם, או אשה לאחר זמן קביעותה [כגון שיש לה וסת קבוע ליום ה28 ועבר יום הוסת ולא ראתה], כדאי לבדוק לפני תשמיש, ולא צריך שתהיה זו בדיקת חורים וסדקים אלא קינוח, כמובא בסי’ קפו פתחי תשובה ס”ק ב, אף שמובא שם בש”ך שמדינא אין צריך בדיקה כלל. אבל שוב חשוב לציין, גם אשה שאין לה וסת אבל לפני היום ה25 היא אף פעם לא רואה או רק לעיתים רחוקות מאוד, אזי עד היום ה25 היא בכלל אשה שיש לה וסת לענין זה ולכל הדעות אין צורך בבדיקה!

חשוב לציין "הייתי רוצה להחמיר בזה" אינו נוסח נכון בענין חיי הטהרה, מדובר במשהו שמשותף לשניכם ואין להחמיר עליה שלא ברצונה, הואיל ומדובר רק בחומרא בעלמא, ושוב גם חומרא הזו רק בימים שלפעמים היא עלולה לראות בהם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל