לתרומות לחץ כאן

בישולי גויים בחיתוך שווארמה / שמיעת קול אישה

שאלה:

שלום כבוד הרב 1. גוי שחותך מהשווארמה. לכאורה גורם בישול לחלק הפנימי יותר. האם יש כאן בישול גויים להבא (וגם ללקוח הנוכחי אסור כי מקודם גם גוי חתך) 2. האם אפשר להבין מסימן ע"ה סעיף קטן יז משנה ברורה שאסור לדעתו לשמוע קול זמר של אידה אע"פ שלא יודע איך היא נראת (כי אני יודע שאם לא ראה אותה יש רבים שמקילים). ומה דעת הפוסקים בזה?

תשובה:

שלום וברכה

1. אני מניח שהכל מבושל ומוכן לאכילה גם קודם, אלא שהצבע פחות שחום ופיקנטי, זה לא בישול גוי.

2. לא מבואר במשנה ברורה אם מדובר כשהוא רואה אות או מכיר אותה או לאו, כך שאין הוכחה, עצם הענין כבר כתבנו פעמים רבות באתר.

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. שלום וברכה,
    לכאורה אין גרמא לענ"ד, הגוי מחזיר את גלגל השווארמה למקום אחרי שהחתך והרי נמצינו שהגוי הניח את הקדרה, ובמצב זה גם אם יהודי הדליק את האש, יוצא שלבני אשכנז מותר לאכול (כיוון שדלקה ע"י יהודי), ולבני ספרד אסור.
    ואחד ממומחי הכשרות הגדולים בישראל – הרב שי עמאר אוסר לבני ספרד לאכול בשווארמה בה גוי חותך את הבשר…

  2. אם מסירים מהאש אתה צודק לגמרי, אבל מה שראיתי שזה נשאר במקום ורק מנסרים מזה חתיכות, האם אני טועה [גילוי נאות, לא זכור לי שאי פעם אכלתי מאכל כזה…].

  3. כבודו פרוש לכן לא אכל :)

    לגופו של ענין יש פסי אש בהם יש ציר ומרחיקים את גלגל הבשר כדי לחותכו ואז מחזירים.
    אבל ברוב המקומות אכן רק חותכים (ואז אנו דנים זאת כהסרת מונע?)

  4. נכון, לגבי "רוב המקומות" סברתי שזה רק גרם קירוב בישול [יותר קל מהסרת מונע, כי יש אפשרות בישול זה רק יוצר את זירוזו].

  5. אינני פרוש, פשוט אינני רגיל לאכול ברחוב.., ובהחלט אני נהנה ממאכלים טובים. הכל בסדר, בדורותינו החלושים לא מחפשים פרישות וסיגופים, רק לשקוע בלימוד ובמצוות בשמחה ובנעימות.

  6. לאכול ברחוב חס וחלילה, על זה לא דיברנו, והרי יש בזה זילותא גדולה וגם אדם שאוכל באמצע הרחוב פסול לעדות, אני דיברתי על לקנות ולקחת לאכול בביתו בצנעה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל