לתרומות לחץ כאן

בעל תשובה שחטא בעברו יזכה לראות פני משיח?

שאלה:

שלום לכבוד הרב אבי בעל תשןבה כמה חודשים אני נשוי כמה חודשים הכרתי מישהי ונולדה לנו ילדה והתחתנו אחרי כמה חודשים השאלה שאני רוצה לשאול זה בענין הגאולה הקרובה רציתי לדעת האם בעלי תשובה שחטאו בעוונות קשים של כרת גם יזכו לראות משיח ? או שהם צריכים להרבות בלימוד תורה כדי לכפר על עוונם קודם כל? הלוואי וזה היה אפשרי. כי ליבי חפץ לזה מאוד אבל בגלל שאני המפרנס היחידי בבית זה לא כל כך אפשרי . שאלתי את אישתי מה היא חושבת על זה שאלך ללמוד בכולל. והיא דחתה את זה על הסף . כי היא רוצה מין הסתם שאעבוד. מידי פעם אני מצליח לגנוב כמה שעות וללכת לשיעורי תורה או חברותא פעם ב אף פעם. אבל עדין מרגיש מרוחק קצת מהתורה. או שזה עצה של היצר? אני בחור גם עם לא מעט חרדות ודאגות שמתבטאות בעיקר בנושא הזה של הגאולה ועל מלחמת גוג ומגוג. מי יחיה בזמן הזה? מי ינצל? מי לא? ואיך אני מצליח לקרב את אישתי לתשובה כי היא רחוקה מזה שנות אור. ברוך השם היא טובלת אבל מין הסתם איזה גבר לא ירצה שגם אישתו תחזור בתשובה. בתחילת התשובה שלי היה לי קשה מאוד עד לזה שהתפרקתי בבכי על עוונותי והיה תקופה ארוכה שבקושי אכלתי ירדתי במשקל זה הדהד לי מאוד בראש רק מתעורר וחושב על זה ישר. מה יהיה איתי? מתי אני יזכה לתקן את אשר שיחתתי? וגם זה השפיע מאוד על המצב בבית כמובן שאישתי לא ידעה מהנושא. כמובן שאני רוצה שהמשיח יגיע אין ספק בזה אבל מפחד שלא אהיה מוכן לביאתו בכל כוחי . אני מאוד מנסה לעבוד את בורא עולם בשמחה ואהבה אבל לפעמים הפחדים משתלטים עלי יותר עד כדי חוסר תאבון ומחשבות לא טובות. מאוד אשמח לתשובה אמיתית ובלי ליטופים של . אל תדאג אתה תזכה והכל יהיה בסדר בישביל להרגיע אותי:) תודה לכבוד הרב

תשובה:

שלום ידידי,

לצערי הרב יש לך את הטעות הכי גדולה בעולם! אבל ממש! חז"ל כבר אמרו שבמקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד! וכי אתה חושב שהרבה אנשים עומדים כמוך בנסיונות כאלו, לעזוב דרך חיים, להאבק על שמירת הדת, לחיות כך כאשר האשה עצמה לא מבינה עדיין ולא הולכת בדרך הזו עדיין, ולמצוא זמן פה ושם ללמוד ולקיים מצוות, זה הרי מדהים! אין לך מושג כמה אתה משמח את בורא עולם, אני מתרגש כשאני כותב לך את הדברים, רק מתוך המחשבה והדמיון שלי כיצד הדברים נראים למעלה. אתה כותב כביכול כל מי שהיה דתי מילדות הוא ודאי מזומן למלך המשיח ואתה בגלל עברך אוי ואבוי… ההיפך הוא הנכון! הרי בורא עולם יודע היכן שם אותך! לכל אדם יש את המסלול המתאים לו, אותך נתן ה' במקום שאין שמירת מצוות מתוך מטרה שתמצא אותו ותגיע אליו, ועשית את זה! אותי בורא עולם שם בבית של יהודי תלמיד חכם ואמא צדיקה, הוא ציפה ממני מה שציפה… האם אני בטוח שעשית מה שהוא רצה? לא ממש… צריך הרבה להתפלל ולהשתדל, אודה לך אם תתפלל עלי שאזכה, כי תפילה של יהודי כמוך בודאי אהובה ורצויה מאוד למעלה.

חזק ואמץ והמשך בדרכך הטובה והמיוחדת [ועשה מאמץ למצוא כל יום מעט זמן אפילו קצת, ללימוד תורה].

שבת שלום ומבורך!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אשריך ישראל. מי היה מאמין. בדורינו אנו כשמצד א' לצערינו הרב רוב היהודים לא מודעים ליהדותם ולמשמעותה. לזכות הגדולה של ללכת בדרך המצוות. כל נצנוצי האור של אלה שזכו להתקרב לבורא-עולם ושכל עוונותיהם נהפכים לזכויותע"י שהם מראים להקב"ה "לא ידענו מה פספסנו. כעת זכינו לגלות את האור ולהתקרב" הם אלו שיזרזו את ביאת הגואל צדק במהרה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל