לתרומות לחץ כאן

ביטול שכירות עם שכנים מרעישים

שאלה:

שלום רב שכרתי דירה ולפני החוזה שאלתי כמובן איך השכנים וכו' וענו לי שהכל בסדר. לאחר המעבר לדירה התברר לי שיש שכן שמפעיל ללא הפסקה מוסיקה בקול גדול וממש אי אפשר לגור בדירה. עוד התברר לי שהדייר הקודם עזב את הדירה בגלל הבעיה הזאת, ושהבעיה הזאת ידועה לכל תושבי האיזור עד כדי כך שכאשר אני מספר שעברתי לבניין פלוני כולם מרימים גבה ושואלים בתמיהה האין זה הבניין עם המוסיקה? אתמול כשדיברתי עם בעלת הדירה, היא פלטה תוך כדי דיבור שאכן יש כאן שכן בעייתי שממש מפריע לאנשים לגור בדירה. שאלתי – האם אפשר לבטל את חוזה הדירה מדין מקח טעות? תודה

תשובה:

שלום וברכה,

כל מום שנהוג להקפיד עליו, נחשב למקח טעות. וכן שכנים שמרעישים בצורה חורגת וכולם נמנעים לשכור את הדירה בגלל אותם שכנים, נחשב למום במקח שהיה בשעת כריתת החוזה, המקח טעות וניתן לבטל את החוזה. אולם עליך להוכיח שאכן מדובר ברעש חריג והמום היה בעת כריתת החוזה.

בהצלחה.

מקורות:

אם הרעש התחיל אחר כריתת החוזה, אם ניתן לדור בדוחק בדירה, ההפסד על השוכר, אמנם אם הרעש היה לפני כריתת החוזה, למרות שניתן לדור בדוחק דינו כמום במקח שבטל העסקה – ראה נתיבות ריש סימן שי גבי חמור והבריקה שאם המום היה בשעת השכירות ההפסד על המשכיר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל