לתרומות לחץ כאן

שוכר שתיקן את הקלקולים במושכר

שאלה:

בס"ד א' שוכר החליף דוד שמש באמצע תקופת השכירות [לאחר שהקודם סיים את תפקידו] ושילם על כך מכיסו. בסוף תקופת השכירות השוכר רוצה שיקזזו לו את עבור הדוד שמש שילם. המשכיר טוען שהיה להם סעיף מפורש בחוזה שכל התיקונים הנדרשים בדירה יהיו על השוכר כולל כאלו שלא באשמת השוכר. ולפיכך מחיר השכירות היה נמוך מהמקובל. השוכר לא זוכר שהיה כזה סעיף .נמצא שהמשכיר בריא והשוכר שמא. למשכיר יש צ'ק בטחון של השוכר שהוא יכול למלא אותו כפי רצונו האם בגלל זה הוא נחשב מוחזק ויהיה בריא עדיף. ב' שוכר עשה תיקונים בדירה בלי ליידע את המשכיר שהיה צורך לתקן.[לפי ההסכם ביניהם תיקונים כאלו הם על המשכיר] השוכר לא יידע את המשכיר בכך שיש צורך בתיקונים. מכיון שידע שאם המשכיר ידע שיש צורך בתיקונים הוא יעלה את דמי השכירות להמשך [יצויין שדמי השכירות היו נמוכים בהרבה מהממוצע בגלל שהמשכיר רצה ראש שקט]. האם על המשכיר לשלם לשוכר את כל ההוצאות כמו יורד ברשות?.

תשובה:

שלום וברכה,

חוזה שמתנה שתיקוני הדירה יהיו חלים על השוכר, הכוונה בקלקול שתוקן, אבל החלפת דוד מים, מזגן וכוד' לא נכלל בתיקונים, אלא בהעמדת המושכר, וחל החיוב בזה על המשכיר. המשכיר לא חייב לתקן, אבל יצטרכו לרכוש מזגן חדש לא נפטר המוכר. יתירה על כך, גם אם ננקוט שהמשכיר לא חייב לרכוש מזגן חילופי, אם השוכר החליף מזגן או דוד שמש על חשבונו, יוכל לתבוע את המשכיר כשיוצא מהדירה תשלום עבור המזגן שמעמיד במושכר, וכדין יורד לשדה חברו בשדה העשויה ליטע.

ב. אם לא הותנה שהמשכיר יפטר מתיקוני הדירה (תיקוני שאכן מוטלים על המשכיר), אזי חייב בהם המשכיר, ואם השוכר עשה זאת על חשבונו יכול לדרוש את התשלום מהמשכיר כדין יורד לשדה חברו. ולמרות שנמנע מלדרוש זאת מהמשכיר, אין זו סיבה לפטור את המשכיר מחיובו.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל