לתרומות לחץ כאן

הנקיון לפסח…

שאלה:

שלום, יש משהו שתמיד הציק לי לקראת פסח. ממה שאני יודעת בפסח מתחייבים בכל שיעור… נניח ומספר ימים לפני פסח, כל הבית נקי וכשר לפסח. שלחתי את הילדים לאכול בחוץ חמץ. כמובן שעכשיו יש פירורים על הבגדים בידיים וכו… וזה למרות שהם מתנערים בחוץ. הילדים חזרו, הלכו לשטוף ידיים להתקלח וכו, בינתיים הפירורים נפלו בחדר, בסלון, במקלחת… בכל מקום שהם עברו… אני יודעת שזהלא נחשב לעניין המצאות חמץ בבית כי זה פחות משיעור.. אבל, יתכן ופסח הילדים ישבו לשחק על הרצפה או כל דבר אחר וחלק מהפירורים הגיעו להם לבגדים לידיים וכו… ויתכן שהם יגעו אח"כ בסירים והחמץ יכנס לאוכל… אני יודעת שזה נשמע קצת מוזר, אבל בעקרון לא נראה לי שאפשר להסיר את החמץ ב 100% מספיק שבפסח יצאנו החוצה דרכנו על משהו והכנסנו אותו פנימה וכו… הקיצר מה הדין של פירורים אלו? האם הם מתבטלים בביעור חמץ גם לאכילה? למעשה מספיק שנגענו במעקה של מדרגות והיה עליו משהו, אפילו קטן… וכל סיטואציה אחרת.. אני כנראה לא מבינה משהו הלכתי בסיסי כי לא אפשרי באמת להגיע להרמטיות. אשמח לדעת איך להתיחס לזה.

תשובה:

נכון שלגבי אכילה חמץ אסור אפילו במשהו, אבל לא ניתנה תורה למלאכי השרת, ברגע שאתה עושה את שלך באופן הנורמלי, אין צורך לחשוש יותר מידי, זה סתם סוג של חרדה שאינה בריאה ואינה נכונה. כמו כן אם נתייחס למה שאמרת על מעקה וכדומה, דברים שממש לא ניכרים לעין ולא ממשיים לא קיים בהם בכלל הדין הזה. ידועים דברי כל האחרונים לגבי כשרות המים, ששאלו כיצד ניתן לשתות ממי הכינרת הרי מפוררים שם לחם, ואמרו שגם כל שהוא הוא שיעור מסויים… מיעוט מבוטל ממש שאינו נראה וניכר הוא כלום ואינו אפילו משהו.

לכן הכי חשוב להתכונן לחג בנחת ובשמחה, לא להלחיץ את הילדים ולא לעשות אוירה לחוצה ולא נעימה סביב הענין הזה, הכל בנחת ובנעימות ובעזרת ה' נזכה לכל הטוב.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל