לתרומות לחץ כאן

יוהרא בתפילין כל היום

שאלה:

שלום רב, האם יש לחוש ליוהרא בלבישת תפילין כל היום בתודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אין בכך חשש יוהרא הרי כל רגע היא מצוה ומה שייך בכך יוהרא, רק צריך לדעת בטוח שיכולים לשמור גוף נקי ומשחוק וקלות ראש.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לכאורה יש הוכחה שאין להניח מפני יוהרא, ההוכחה לכך היא, שהרי בשו"ע פסק שאין להניח תפילין של ר"ת אלא למי שמוחזק בחסידות, וא"כ יוהרא דוחה הנחת תפילין של ר"ת לדעת השו"ע (רק שכתבו vrcv פוסקים שבזמננו כבר אין זו יוהרא).
    והרי אדם שמניח תפילין של ר"ת ממילא מפסיד הנחת תפילין של רש"י באותו הזמן (אף שהם עיקר להלכה), ונמצא שהנחת תפילין של ר"ת דוחה את מצוות הנחת תפילין כל היום, וממילא יש לעשות ק"ו: כיון שהנחת תפילין כל היום נדחית מפני הנחת תפילין דר"ת, והנחת תפילין דר"ת נדחית מפני יוהרא, א"כ ק"ו שהנחת תפילין כל היום נדחית מפני יוהרא. (ויש לציין שכך כתב גם בספר "הליכות שלמה" שאין להניח תפילין במנחה מפני יוהרא).

  2. לא הבנתי את ראייתך, הרי ברור שהשו"ע דיבר לפי מנהגנו שלא מניחים תפילין כל היום כך שההנחה של ר"ת אינה במקום של רש"י אלא במקום לשבת בלי תפילין.

  3. לא כ"כ הבנתי, הרי אם המצוה היא כל היום (וכפי שנכתב בתשובה "כל רגע היא מצוה"), הרי מוטב שבאותו הזמן שמניח תפילין דר"ת יניחו תפילין דרש"י, (ומה גם שעינינו הרואות שרבים מהמניחים תפילין דר"ת עושים זאת בסוף התפילה, בזמן ששאר אינשי מניחים עדיין תפילין דרש"י).

  4. אנחנו מדברים על מנהג עולם שלא מניחים כל היום, וגם מי שנוהג להניח כל היום ודאי רשאי לחוש לעוד דעה ולהמנע כמה דקות מהלהניח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל