לתרומות לחץ כאן

בחורה שעלתה לארץ האם נוהגת יום טוב אחד

שאלה:

שלום רב בחורה שעשתה עלייתה לארץ, ודעתה לישאר ולימצוא זיווג, האם נוהגת יום טוב אחד או שני ימים של גלויות כי עדיין סומכת על ההורים שלה? מה הדין אם באה לבקר ההורים בחול המועד האם נוהגת שתי ימים ? נא לתת מקור אם אפשר. תודה. מימון

תשובה:

שלום וברכה

 

אם היא תלויה בדעת הוריו ושומעת להם, מתפרנסת מהם וכו', אין ספק שדינה כבן חו”ל, אם אינה תלויה בדעת הוריה ודעתה מוחלטת להשתקע בארץ ישראל [נדיר מאוד! נערה צעירה ודאי תלויה בהורים…] דינה כבן ארץ ישראל, כן הורה הגרש”ז אויערבך והגרב”צ אבא שאול, ראה יום טוב שני כהלכתו פרק ז בהרחבה.

והביא שם ששמע מהגרב"צ אבא שאול שדין זה של תלוי בדעת הוריו, הוא עד כבן י"ז לבן וכבת ט"ז לנקבה, אך דעת רוב הפוסקים שאין הדבר תלוי בגיל ודנים כל מקרה לגופו, האם נחשב כתלוי בדעת הוריו כגון שזקוק להם להוצאות החתונה ושאר צרכיו.

אמנם באופן שעל אף שהוא תלויה בהוריה מ"מ הם מסכימים להחלטתה להישאר בארץ ישראל ואומרים להדיא שיעזרו לו בחתונתה או שמכל מקום הם ביחסים של אהבה ומובן מאליו שזה נכלל בהסכמתם, והבחורה החליטה לגמרי להשתקע בארץ ישראל הרי שדינה כבן א"י, ואין צריכה לחשוש שהוריה ישנו את דעתם. [כן הביא מהגרש"ז, ואמנם דן באופן שיש מחויבות לחזור לחו"ל כל שנה למספר חודשים וההורים עדיין דרים שם וצ"ע].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל