לתרומות לחץ כאן

ברית מילה לאדם מבוגר

שאלה:

בסד שלום הרב! בעז"ה אנחנו זוכים להכניס אדם בן 30 בבריתו של אברהם. זה נעשה בניתוח כמובן. רציתי לשאול. איך מבצעים את הברית האם גם כאן יש סנדק ואם כן היכן יושב ושאר דברים שצריכים לדעת בברית של מבוגר.

תשובה:

שלום וברכה

המנהג הוא שיש סנדק והוא מחזיק בראשו של הנימול. אינני יודע על דברים מיוחדים נוספים מעבר לעצם הפעולה שאני מבין שאתם עושים על ידי רב רופא מוהל מנוסה [אין לקחת רופא שאינו דתי או אינו בקי בקיום מצות מילה!]. יש נושא נוסף שחשוב לדעת שאין לעשות את הברית בהרדמה כללית [גם אין צורך] וגם לגבי הרדמה מקומית יש דעות שונות, רבים נהגו להקל הייתי מציע לכם להתעניין עוד אצל האירגון ברית יוסף יצחק בקישור הבא.

http://www.chabad.org.il/IsraeliBranchs/Item.asp?ArticleID=67100&CategoryID=179&CityID=-1&txtBranchSearch=%E4%E6%EF+%F2%E9%F8+%E0%E5+%F9%ED+%EE%F0%E4%EC&sa=X&ved=2ahUKEwjx_7Pa0pvnAhXTQUEAHZveC_0QFjAIegQIAhAB

בהצלחה רבה ותזכו למצוות.

מקורות:

באגרות משה יו”ד חלק ד’ סימן מ’ הביא בשם הגרש”ז אוירבך זצ”ל שהסיבה שאין עושים הרדמה בברית מילה מפני שאין רוצים לעשות שינויים במצווה זו, אך הוא שם כתב שהטעם הוא מפני שאין זה בריא להם ועדיף לעשות את המילה בלא הרדמה לבריאות התינוק. וכן הביא בנשמת אברהם חלק ה’ עמוד פג בשם הגרש”ז והגרי”ש אלישיב זצ”ל שאין ענין לגרום צער לתינוק במילה ואם יתברר שאין סכנה לתינוק במשחה מרדימה יהיה מותר להשתמש בה לצורך ברית מילה. ובשבט הלוי חלק ה’ סי’ קמ”ז כתב שבמילת מבוגר או מילה מסובכת נוהגים להשתמש בהרדמה מקומית בלי פקפוק. אמנם עי’ בשו”ת אמרי יושר חלק ב’ סימן ק”מ אות ג’ שכתב שאין להשתמש בחומרי הרדמה כי המילה צריכה להיות בצער. ועי’ גם בשו”ת מהרש”ם חלק ו’ סי’ ק”ח וביביע אומר ח”ה יו”ד סי’ כ”ב. ולמעשה הורו הפוסקים שמשפחה המתעקשת על משחה מותר לעשות את הברית בדרך זו. לעיון בכל הדעות הרפואיות והלכתיות בענין זה כדאי לעיין באינצקלופדיה הלכתית רפואית חלק ד’ עמ’ 570 ואילך באריכות רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל