לתרומות לחץ כאן

חשש גזל בקניה מחנות

שאלה:

שלום רב נשאלתי מאת קרוב משפחה בתהליך חזרה בתשובה אשמח אם תוכלו להשיב לי בהקדם השאלה כדלהלן הוא הזמין משקפים בחנות ושילם עליהם, לאחר שבוע כשבא לקחת את המשקפים מסתבר שזה בכלל לא הצבע שהזמין בעל החנות מיד פיצה אותו על כך והזמין לו פעם נוספת את מה שרצה לאחר מכן עלו בראשו ספיקות אולי הוא זה שהניח על השולחן בשעת ההזמנה את המשקפים הלא נכונים וממילא אולי הוא גרם נזק לבעל החנות והוא מרגיש מאד לא בנוח ללכת לבעל החנות ולומר לו שאולי הוא האשם יש לציין שהוא אומר שברור לו כמעט במאה אחוז שבעל החנות ימחול לו על כך כיון שהוא לקוח קבוע ומכירים זה את זה עוד יש לציין שאחת המוכרות בחנות (לא הבעלים) אמרה שמסתמא הזוג הראשון שהוזמן בטעות,ימכר למישהו אחר וגם אם לא,בעל החנות יקבל עליו החזר (לא ברור אם מדובר בהחזר מלא או חלקי) האם יש מקום להקל במקרה זה ולא לגשת לחנות ולהעלות את הענין.

תשובה:

שלום וברכה,

אם הלקוח הניח על השולחן את המשקפיים האחרות, אינו חייב להודיע למוכר על כך, כיון שהמוכר היה צריך לברר בדיוק בשעת ההזמנה באיזה משקפיים הלקוח מעוניין.

אם הלקוח טוען שלא רק הניח את המשקפיים אלא הזמין אותם, ועתה תופס את טעותו, עליו להודיע את טעותו לבעל האופטיקה.

העובדה שמאה אחוז שימחל, לא נחשב למחילה, כיון שצריך שידע וימחל. 

בהצלחה.

מקורות:

העובדה שא ידע ימחל, לא נחשב מחילה. בש"ך סימן שנח הביא דעת התוספות שאם נוטל מחברו ממון ללא ידיעתו, ואילו היה יודע היה מסכים – הסכמה בפועל ולא בכוח – לא נחשב להסכמה, כיון שאנו פוסקים שיאוש שלא מדעת לא הוה יאוש. והש"ך חולק וסובר שהסכמה שאילו ידע היה מסכים נחשב להסכמה. במקרה הנ"ל שמחייב את המנהל במשקפיים חדשות, אלא שאם יידע ימחל, לתוספות ודאי צריך מחילה בפירוש. ולש"ך יש לעיין, האם גם בזה יתיר הש"ך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל