לתרומות לחץ כאן

איך יודעים אם רוסי הוא באמת יהודי?

שאלה:

שלום כבוד הרב, בעלי ואני בעלי תשובה ולמדנו במדרשה ובישיבה בירושלים. אנו נשואים שנתיים וחצי. בעלי ממוצא רוסי ואני פתאום תוהה על יהדותו. הוריו התחתנו ברבנות בארץ ישראל אבל הבנתי שברוסיה הרבה פעמים היו רושמים את הלאום של הילד לפי הלאום של האבא ולכן אם האבא יהודי והאמא גויה היו רושמים את הילד כיהודי. אז ייתכן שהאמא בניירת הייתה רשומה כיהודיה וברבנות חיתנו אותה כשלמעשה אולי היא גויה. אין לבעלי סבתות או סבים בחיים והוא אף פעם לא בדק את הנושא לעומק וגם אין לו איך לבדוק. למה מחתנים ברבנות רוסים בלי לבקש גיור לחומרא? איך אני אמורה לדעת אם בעלי הוא באמת יהודי או למעשה גוי? המון תודה (אגב, ראיתי מה שרשמתם בשאלה אחרת על כך שהיו רושמים ברוסיה לאום לפי האבא כאן- ) http://din.org.il/2014/08/08/%D7%A1%D7%A4%D7%A7-%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%A1%D7%A4%D7%A7-%D7%92%D7%95%D7%99/?sa=X&ved=2ahUKEwiQ8JCd0pDnAhUJiFwKHXCgA9oQFjAAegQIAhAB תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

חס ושלום, אם הוא עבר בירור יהדות בביה"ד חזקה עליו שהוא יהודי כשר בדיוק כמונו. הסיבה שכאשר הרבנות מחתנת אנשים ממוצא רוסי הם עושים קודם לכן בירור יהדות, משום שמדובר באנשים שהגיעו ללא כל קהילה מסודרת ולכן לא יודעים על יהדותם כלל עד שלא נבדקים המסמכים וכו'. אבל הבירור ברבנות הוא בירור מקיף ואין מה לחשוש.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,
    ברבנות כשניגשנו לפתוח תיק לנישואין, הוא פשוט מילא הרבה פרטים טכניים
    וביקש תעודת נישואים של ההורים וזהו.
    ואז הוא הסביר איזה מסמכים צריך להביא לו כמו אישור הדרכת כלה וכו'.
    זה ממש לא היה נראה שהם מבררים משהו. ראו את תעודת הנישואים של ההורים וזהו.
    גם בדקתי ואני מצטטת ממקור "תעודת נישואין ברבנות מהווה הוכחת יהדות, לכן מי שיש בידיהם תעודת נישואין של הוריהם ברבנות – אינם נדרשים להמציא מסמכים נוספים."

    וגם אם אבקש באותה רבנות בה הוריו נרשמו לצפות בתיק, איזה מידע אני אראה שייתן
    לי אסמכתא ליהדות אמו? הרי ברוסיה הם רושמים הרבה פעמים את הילד לפי הלאום של האבא
    ועל סמך זה הסתמכו ברבנות בישראל

  2. זו בדיוק היתה כוונתי, לבקש את התיק של ההורים, הרבנות אינה סומכת על הרישום ברוסיה אלא עושה בירור יהדות, ודקא בגלל שביררו בשעתו סמכו על כך אצלכם כשבאתם להרשם ולא בדקו שוב. אני מניח שאצל ההורים נעשה בירור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל