לתרומות לחץ כאן

חלום על ספר תורה שנפל

שאלה:

שלום וברכה חלמתי חלום על ספר תורה בשבועות האחרונים 3 פעמים ואני לא יודע מה לעשות זה קצת מציק לי ומפחיד אותי אחרי שראיתי מה שכתוב בכל מיני ספרים לכאן ולכאן כי ראיתי מקום אחד כתוב ככה ומקום אחר כתוב משהו אחר אשמח לדעת מהרבנים מה צריך לעשות, וגם האם אני צריך לצום? ואם אני צם הכל נהפך לטובה? אפרט קצת כדי שתבינו במה מדובר , פעם הראשון חלמתי שאני קורא בספר תורה אמנם לא ראיתי בחלום הספר תורה רק הקלף בחלק שקראתי גם לא ראיתי הידיות והיריעות שעל הידית כלומר רק הקלף עצמו והחלק עצמו שקראתי בו, אבל בחלום ידעתי שזה ספר תורה ולא רק קלף, אציין כי לעולם לא קראתי בספר תורה אני לא בעל קורא , לאחרונה אני קצת מכיר את הטעמים פחות או יותר ולא את כולם החלום השני ראיתי שמברכים את החודש והרב של הבית כנסת שהוא תמיד מברך (שזה במקרה חמי שיחיה ) נתן לי את הספר תורה וביקש שאני יברך את החודש במקומו והוא עמד בצד החלום השלישי ראיתי שקוראים למישהו להגבהת התורה ובחור ישיבה מהאזור שאני גר עולה להגבהה (אני מכיר את האבא של הבחור, אף פעם לא דיברתי עם הבחור עצמו) וכשהוא מרים את הספר תורה הוא מחזיק את זה גבוהה ואיבד את השיווי משקל ביד והספר תורה ל״ע נפל ואח״כ מישהו אומר לי בחלום איך המנהג אצלכם שצמים כשספר תורה נופל או לא? זה הציק לי כבר בפעם הראשונה ובפעם השנייה גם אבל בפעם השלישית זה ממש לא נותן לי רוגע אבל הגמרא אומר שחלום הולך אחר הפיתרון אשמח לשמוע משהו טוב אני מפחד לספר למישהו על חלום בגלל מה שראיתי שכתוב על זה מה אני אמור לעשות ?

תשובה:

לדעתי אין צורך להתייחס, חלומו בזמן הזה הם כלום ולא נהגו להתענות עליהם, אף שספר תורה שנשרף הוא מהדברים שהיו מתענים עליהם ואולי גם אם נפל.

מקורות:

שולחן ערוך (סימן רפח סעיף ה) כתוב: "והעולם אומרים שנמצא בספרים קדמונים שעל שלשה חלומות מתענים בשבת, ואלו הן: הרואה ס"ת שנשרף, או יוה"כ בשעת נעילה, או קורות ביתו או שיניו שנפלו". תעשה הטבת חלום, או שתלך לבית הכנסת ובשעה שהכהנים עולים לברך ברכת כהנים תאמר את התפילה הזאת: ריבונו שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא.

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה` אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵנִי` .

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שם במשנ”ב סי’ רפח ס”ק טז כתב (והוא מהמג”א) ”ומש"כ שנשרף לאפוקי אם רואה שנפל מידו”
    שאינו מהחלומות שמתענים עליהם בשבת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל