לתרומות לחץ כאן

יחסים בזמן נידה – איך מתקנים את העונש?

שאלה:

שלום רב, אני חילונית מאמינה, בת 50 רווקה, שמייחלת כבר המון זמן לזוגיות, שמעתי הרצאה של רב מסויים שדיבר על כך שמעוכבי זיווג צריכים לחשוב על חטאים שעשו בעברם שאולי מעכבים את הזיווג. פישפשתי ופשפשתי במעשיי, ונזכרתי שלפני כ- 6 שנים קיימתי יחסי מין כשהייתי נידה עם מי שהיה בן זוגי בעבר. אני לא יודעת , אבל חוששת שאולי דבר זה בעצם מעכב אותי כבר כמה שנים מלמצוא זוגיות אמיתית ? הבנתי שהעונש על יחסי מין בנידה הוא כרת, כיצד אני יכולה לתקן את הדבר ? וכמו כן, האם דבר זה יכול בעצם לעכב זיווג ? תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער את שאלתך, ולפני שניגש לעצם השאלה אני חייב להסביר שתי נקודות חשובות:

ראשית דין נידה לא קיים רק בזמן מחזור, אלא כל אשה שראתה פעם מחזור – דם נידות, נחשבת נידה עד שתקיים הליך טהרה של שבעה נקיים ולאחר מכן טבילה במקווה. כלומר, גם אם עברו עשר שנים מזמן הוסת, והיא כבר לא רואה כי היא מבוגרת למשל וכדומה, היא עדיין נידה לכל דבר וענין! כך שהנושא אינו רק אותו מקרה מצער אלא כל קיום יחסים שלא במסגרת טהרת המשפחה – כלומר הקפדה על הליך של הפסק טהרה בדיקת נקיות, ושבעה ימים נקיים שבסופם המקווה. לא אוכל כאן לפרט את התהליך אני מבין שהוא גם לא רלוונטי כרגע, ובכלל חשוב לדעת שהתורה אוסרת כל קיום יחסים שלא במסגרת נישואין, אבל מלבד זאת קיים גם האיסור החמור מאוד הזה של נידה וכאמור.

נקודה שניה, תרשי לי להתייחס להגדרה שנתת לעצמך, שאני כלל לא מבין אותה, אבל ממש לא… כתבת אני "חילוניה מאמינה"… המשפט הזה תנסי להעמיק בו, הוא נובע מטעות עמוקה מאוד! בורא העולם נתן לנו תורה ומצוות באופן מחייב לגמרי! זה אינו דבר שנתון לבחירה שלנו אם אנחנו רוצים להיות דתיים או חילוניים, הרבה פעמים אניש ומע משפט כזה "אתה דתי אסור לך אבל אני חילוני".. אלו הבלים! התורה ניתנה לכל היהודים בשווה והיא מחייבת את כולם במידה שווה. ולכן, כיון שאת מאמינה ויודעת שיש בורא לעולם והוא נתן תורה ומצוות, עליך להבין שתכלית כל החיים שלנו הוא קיום המצוות, אדם שאינו עושה זאת חוטא לחובתו ולתפקידו ובעצם מכלה את ימיו בהבל וריק. וכיון שהעולם הזה הוא עולם חולף והשנים רצות, אדם מגיע לאחר מאה ועשרים לעולם הבא, ושם הדבר היחיד שיהיה לו אלו הם התורה והמצוות שקיים. יבוא אדם ויאמר אבל הייתי הגון בעבודה וכו' וכו', זה הכל דברים טובים, אבל מה עם כל מה שאתה חייב ולא עשית??? מה עם שבת, טהרה , כשרות, חגים, תפילות?? ואז כבר אדם מצטער על כל מה שהחמיץ אבל אינו יכול לתקן, זה כבר מאוחר… לכן כיון שאת מאמינה תראי לבורא עולם שאת מתחילה לצעוד בדרך הנכונה, תראי לו שאת רוצה לקיים את רצונו, תתחילי לשמור לאט לאט עוד ועוד דברים בקצב שיאפשר לך להתמיד ולא להשבר, אבל באופן עקבי ונחוש להיות יהודיה נאמנה לבורא עולם!

וכאן אני מגיע לעצם שאלתך. אין דבר העומד בפני התשובה! בורא עולם אוהב בעלי תשובה ומחכה לאנשים ששבים אליו באמת! אדם שמתחרט ומשנה את דרכו ומתחיל לקיים, בורא עולם אוהב אותו ומחבק אותו ברחמים עצומים.

אני מתפלל יחד איתך, שבעזרת ה', בזכות כל הקבלות הטובות תראי ישועות מקיפות, זיווג הגון בר קיימא וחיים טובים ומאושרים!

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב – האם לא התפספס משהו באמצע? אם היא קיימה יחסים אם משהו שהיה בעבר בן-זוגה האם לא צריך לבדוק לעומק אם היא זקוקה לגט חדש? (בהבנה ש"בן זוג" זה לא "חבר" ו"בן-זוג בעבר" הכוונה לגרוש) ולמיחש מיהא בעי!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל