לתרומות לחץ כאן

תפילת העמידה

שאלה:

שלום, אשמח לתשובה על השאלות הבאות: 1. אם המתפלל (מתפלל חדש) שכח את סדר הכריעות והשתחוויות בתפילה שמונה עשרה – האם בכ"ז יצא ידי חובה? (אני חושב להבא לסמן בסידור מתי מבצעים את הפעולות). 2. מה עושים בחזרת ש"צ? האם מותר לשבת או שעומדים בתפילת שמונה עשרה? 3. אני לא לא מצליח לעמוד בקצב התפילה, כיצד אנשים מספיקים לומר בכ5 דקות את כל תפילת העמידה? במה אני טועה? עד שאני מסיים כבר מתחילה חזרת ש"צ ובגלל בעיות קשב וריכוז דעתי מוסחת ע"י אמירות אמן וכו' שאני צריך לענות בחזרת ש"צ. כל זה מאד מתסכל למתפלל חדש, אני שוקל להתפלל ביחידות – בתפילות יחיד אני יכול לכוון את התפילה מהלב ובמניין אני מרגיש כמתפלל "רובוט".

תשובה:

שלום וברכה

1. יצא ידי חובה הכריעות לא מעכבות.

2. בני אשכנז נהגו לעמוד, בני ספרד נהגו רבים מהם לשבת, דומני שכתבתי שאתה אשכנזי? מכל מקום חיוב העמידה אינו כמו בשמונה עשרה, לא צריך לעמוד במקום אחד וברגליים צמודות, וכן מי שחלוש מותר לו לשבת, אלא יש מנהג לעמוד.

3. אל תזדרז, וכמובן אין לענת אמן באמצע שמונה עשרה כי זה הפסק! פשוט תתעלם מהחזרת הש"ץ וכך תוכל להתרכז. בזמן אמירת החזן קדושה תשתוק ותאזין לו. ואם אתה כבר באלוקי נצור, תגיד יהיו לרצון אמרי פי ואז אתה יכול לענות את הפסוקים קדוש וברוך וכן אמן של הא-ל הקדוש. אבל לפני אלוקי נצור בכל מקרה לא עונים כלום. לכן לא כדאי להתפלל יחיד כי תפילה בציבור מתקבלת הרבה יותר, גם חשוב החיבור לבית הכנסת ואמן על הקדישים וכו', פשוט להתעלם, תעמוד באיזו פינה צדדית שלא יפריעו לך. לגבי קצב התפילה, ברור שבבית כנסת של אברכים בני ישיבה התפילה ארוכה יותר… הכל לפי הסגנון.

שיתקבלו התפילות, עלה והצלח בדרכך החדשה!

מעשיך אהובים ורצויים לפני הבורא יתברך!

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל