שאלה:
שלום כבוד הרב, מה המקור לזה: שיעור התחיבות על הקפת הראש של ב' שערות חייב, ומי הם "רוב הפוסקים" המדוברים ו"החולקים"? "דעת רוב הפוסקים דכל רוחב הצדעים הם בכלל הפאות והמקיף אפילו ב’ שערות מהם כבר חייב , ויש חולקים, ולהלכה למעשה חוששים אנו לשיטת המחמירים שלא לגלח בכל רוחב הפיאות" קישור: http://din.org.il/2011/05/12/%D7%A7%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%AA%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%A4%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%95%D7%94%D7%96%D7%A7/ תודה רבה
תשובה:
כן פשטות לשון מרן השו”ע יו”ד סי’ קפא. וכ”כ בדעתו בדרכי תשובה שם, ע”ש באורך. וכ”מ גם בדבריו בבית יוסף, שכתב דכיון דספיקא דאורייתא היא, יש ליזהר מלגלח הצדעים מכנגד שער שעל פדחתו [ע”פ בדק הבית] ועד למטה מן האוזן מקום שהלחי התחתון יוצא ומתפרד שם, ועל רוחב מקום זה לא תגע יד בתער או במספרים כעין תער. ע”כ.
מאמר רחב על כל השיטות והמקורות, ראה כאן.
אם אדם גילח את כל ראשו, על כל 2 שערות מתחייב לאו דאוריתא (יוצא שבתספורת אחד יש אלפים עבירות דאוריתא) או בגלל שהעביר פעם אחת על כל הראש, זה רק לאו אחד וזהו?
כל שתי שערות זה איסור בפני עצמו, אלא שלענין מלקות זה תלוי אם ידע באמצע שהוא עובר איסור או לא.
תודה רבה כבוד הרב!
מה המקור שלומדים שעל כל ב' שערות הוא עובר איסור בפני עצמו?
לשון התוספתא מכות (פ”ד ה”ד) וז”ל- יש תולש ב’ שערות ועובר משום ד’ דברים וכו’ ומשום מקיף”.
השאר תגובה