לתרומות לחץ כאן

ספרוני הלכה לילדים

שאלה:

בענין חוברות ומשחקי-ילדים חינוכיים (ספרונים, קלפים וכו') שיש בהם סיפורי-צדיקים, הלכות, מוסר-השכל וכו' כשנותנים לידים הם אמנם קולטים את ההלכות או המסר שבדבר אך יחד עם זאת הם הרי לא שומרים על קדושתם וזה מתגלגל על הריצפה, באשפתות, קורעים דפים מקשקשים וכו' איך ניתן לשמור על כך?

תשובה:

שלום וברכה

משתדלים שלא יבוא לידי בזיון, זה סתם חינוך נכון וטוב לשמור על ספרי הקריאה בבית בצורה נאותה. בכל מקרה עדיף לתת להם ספרים ומשחקים אלו, ולא להמנע מחמת החשש הנ"ל, ונותנים ומשתדלים בנחת ובמאור פנים.

וגם צריך לדעת שיש מקום לחלק בין כתבי קודש עצמם שיש בהם פסוקים שלימים וכן שמות קדושים שהם בוודאי חייבים בגניזה לבין סיפורי צדיקים וכדומה שבודאי שיש לנהוג בהם בכבוד רב, אך לכאורה אין להם כלל דיני גניזה. ואף בספרים שיש בהם הלכות וכאמור יש לנהוג בהם בכבוד וח"ו לבזותם או לזורקם בצורה שאינה נאותה, אמנם אין הם נחשבים כדברי תורה מעיקר הדין באופן שלא מובאים בספר ציטוטים גמורים ממקורות תורניים ממש, אלא רק כגון שמספרים את פרשת השבוע ואת דברי חז"ל בצורה ציורית, הרי שבספרים אלו גם אין חיוב גניזה. אמנם אם נמצא בספרים ציטוט של פסוק שלם, ורגילים לספר ממנו לילדים שהרי זה כעין לימוד, יש לנהוג בספר זה מנהג כבוד ואין להכניסו למקומות מטונפים וכדו' וכן חייב בגניזה.

רוב נחת ושמחות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל