לתרומות לחץ כאן

ייעוץ – לא מצליח לפתח רגש בפגישת שידוכין

שאלה:

שלום הרב, אני לא יודע אם הבעיה בי או שפשוט לא נתקלתי באישה הנכונה, אבל כל פעם שאני יוצא לפגישות דייטים להיכרות רצינית אני מאבד עניין מאוד מהר, מאוד חשוב לי האופי כמו יראת שמים, ושתאהב גם את התחביבים שאני אוהב ועד שמצאתי אחת כזאת אז פשוט לא היה לי כלום אלייה! ואני לא מבין מה? מה לא בסדר בי? אשמח לתשובה ואשמח לפתרון איך להרגיש רגשות והאם הבעיה היא בי בכלל?

תשובה:

שלום וברכה

אינני מכיר אותך כדי לדעת האם קיימת בעיה [כיום יש מודעות גדולה מאוד לנושא של לקות חברתית בלתי מילולית, מה שבא לידי ביטוי בקושי בהבעת רגשות ופיתוח נכון של רגש וניתובו, זה בעצם על הרצף האוטוסיטי – אספרגר, זה נשמע מפחיד אבל כמובן מדובר בסקלה מאוד רחבה של לקות או קושי, ממשהו כמעט בלתי מורגש ועד בעיה אקוטית של ממש, כך שהרבה מהאוכלוסיה סובלים ברמה זו או אחרת מהתופעה, ובמידה ואתה מרגיש קושי יש מקום לפנות לאנשי מקצוע, כיון שיש מה לעשות בענין זה, לפחות לגבי ההבנה העצמית והלימוד כיצד להתנהל בעולם שמרגיש אחרת ממני…].

בהנחה שקיימת בעיה היא לאנשי מקצוע ולא לנו, אבל בהנחה שאין בעיה יש לפעמים שאנשים מצפים בפגישות שידוכין ליותר ממה שהן, שכן מטבע הדברים בפגישת שידוכין הכל מאולץ יותר ומתוזמן, השיחות לאו דוקא בנושא המעניין ומתוך רצון לשוחח דוקא על זה כאן ועכשיו אלא יותר מתוך צורך בעצם קיומה של השיחה למטרת הפגישה. כמו כן בסופו של דבר עדיין מדובר באיש זר ובסיטואציה שאינה טבעית. לכן להרגיש ממש אהבה בלתי ניתן, צריך לבדוק אם יש חיבה וסימפטיה לאיש, אם מגלים בו ובאישיות ענין והערכה, אבל לא לצפות להרבה יותר מזה.

כאשר יש קרקע ובסיס טוב לאהבה, היא תבוא על ידי עצם הבנין המשותף, האהבה והנתינה ההדדיים. יתכן שהקושי שלך נובע מכך שאתה מצפה למה שפגישה אינה יכולה לתת לך.

אם נתייחס לשני הדברים שציינת שחשובים לך, שניהם לא יהיו אלו שיגרמו לך לגלות ענין בבת הזוג… יראת שמים זה מצרך בסיסי שבלעדיו לא ניתן להקים בית משותף, זה ברור, אבל לא זו הנקודה שתגרום לך להתחתן עם מישהי או לגלות בה ענין… אפילו תחביב משותף אינו מביא לאהבה, וגם אינו מצרך שיש בו בהכרח צורך בחיי נישואין, התחביבים אינם החיים עצמם, זה נכון שלפעמים נוח ונעים לדבר עם אדם על דבר שאתה מכיר ואוהב, אבל לא זה מה שיביא לקשר ביניכם. מה שצריך לראות ולחפש, זו בת זוג שתמצא חן בעיניך, באישיותה במידותיה בהנהגתה, שתחבב אותה ותחשוב שנעים לשהות במחיצתה. אם משפט זה זר לך ואתה לא מבין אותו ולא נתקלת בו בחיי המעשה, כדאי באמת לשקול לפנות לייעוץ ותמיכה בענין זה.

ברכה והצלחה ובשורות טובות בקרוב.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. ברוך ה' הרב זה לא הבעיה שציינת בהתחלה,
    ולגביי מה שכתבת בסוף זה לא זר לי,
    פשוט אתה צודק לגביי העניין שתחביבים ונושא משותף זה לא מה שיביא לרגשות.
    אני פשוט צריך שהאישה שתמצא חן בעיני והשאר אני מאמין יקרה לבד.
    בעזרת ה' בורא עולם יעזור! (:
    תודה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל