לתרומות לחץ כאן

נישואים פרטיים עם טענת מקח טעות

שאלה:

שלום. התחתנתי עם גבר בנישואים שניים שלא דרך הרבנות. לא הייתי בדעה מרובה שאכן זה מה שאני רוצה. עשיתי זאת כי הייתי כפויה כי הבעל הקודם השאיר אותי בריון ויזה אם אישה אחרת רציתי שלילד. יהיה אבא. ואם המשפחה לחצה עלי בשביל כבוד המשפחה. אחרי שהתחתנתי הבנתי שהוא חולה נפש הפסיכיאטרית נותנת לו כדורים והוא לא שותה אותם. יש לו התפרצויות זעם כלפי הילדים שלי הוא זורק דברים מקלל. חיים לא נסבלים. אני רוצה להתגרש והוא לא רוצה לתת גט. ולא התחתנו בבית דין של הרבנות רק חתונה פרטית עם עדים כשרים והכל.
השאלה שלי אם אני יכולה להתגרש בלי גט כי הרי זה מקח טעות . וגם חתומה בלי שאני הייתי של ה שאני רוצה להתחתן איתו.
רק לציין שיש לנו ילד משותף וגם בחיי האישיות איתו אני מרגישה שזה סוג של אונס. מה אני עושה עכשיו שהוא לא מוכן לתת גט. הבן אדם לא בריא בנפשו ואפילט חבריו הקרובים מעידים. ולא ניתן לכפות עליו גט מאחר ולא התחתנו ברבנות

תשובה:

שלום רב,

צריך להבין טענת קידושי טעות כדי שאישה תהיה מותרת ללא גט, זה דבר דרמטי ביותר. לא כל פעם שמתאכזבים מבן הזוג נוצר מצב של קידושי טעות שלא צריך גט. לכן, אני לא רואה שום מצב בתיאור הנ"ל שיהיה מותר לך להשתחרר ממנו ללא גט.

יש לשים לב לנקודה נוספת, את כותבת שהתחתנת איתו רק בדיעבד כי הרגשת כפויה משום שרצית אבא לילדים שלך, והמשפחה שלך לחצה. אבל אלו לא טענות של כפיה. שהרי בדעה צלולה הסכמת להתחתן איתו למרות שכנראה ידעת קצת שהוא לא משאת חייך, וכל זה בגלל שרצית אבא לילדים ולהסיר את הלחץ מהמשפחה. כלומר, רצית להתחתן איתו בשביל הצרכים הללו – אם כן, אין זו טענת קידושי טעות.

אני מבין שלאחר הנישואין התגלה לך עוד יותר מיהו האיש הזה וממש אין לך כוונה להתחתן עם כזה, אבל צריך לשים לב, הרבה מהגירושין פחות או יותר זה המצב, אילו בן/ת הזוג היו יודעים מה יהיה בהמשך ומיהו הפרטנר לנישואין לא היו נכנסים לזה. פעם זה יותר פעם פחות, אבל טענת קידושי טעות, כפי שכתבתי לך כאן, זה הרבה יותר משמעותי.

נקודה נוספת שצריך לדעת, גם כאשר יש קידושי טעות בודאות, עדיין יש צורך בגט מדרבנן, כך כתב בשו"ת בית הלוי ח"ג סי' ד' וכך דייק מדברי הרי"ף.

לעצם הסיטואציה שנקלעת אליו. את צריכה לגשת לביה"ד הרבני ולפתוח תיק לבירור מעמד אישי. הסבירי את הסיטואציה הציגי את הראיות שנישאת. והם כבר יזמנו אותו, ובאם יהיה צורך ולא תהיה בזה בעיה הלכתית, הם גם יוכלו לכפות אותו לתת לך גט. ולהבא כדאי מאד להיזהר שלא להתחתן לא במסגרת הרבנות.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל