לתרומות לחץ כאן

אמן אחר ברכת עצמו בברכה המסיימת רצף ברכות

שאלה:

שלום. מה הטעם . לפי הספרדים. שיש למברך לענות אמן אחר ברכה הסמוכה לחברתה ( חוץ מבונה ירושלים)

תשובה:

שלום וברכה

אינני מכיר כלל כזה שבברכה הסמוכה לחברתה המברך עונה אחר ברכת עצמו. רק בברכה המסיימת רצף של ברכות ניתן למנהג הספרדים לענות אמן, זה בא לסמל תפילה כללית לקבלת כל הברכות שהזכרנו. כך גם יש נוהגים בברכת שים שלום ועוד, ולאחר בונה ברחמיו ירושלים הוא סיום שלושת הברכות שהן מדאורייתא בברכת המזון, הברכה הרביעית ברכת הטוב והמיטיב היא ברכה דרבנן שנתקנה על הרוגי ביתר. אבל לענות אחר ברכה אחת, המשמעות היא בעצם חזרה על הברכה עצמה שנאמרה עכשיו, ולכן אמרו שהעונה אמן אחר ברכת עצמו הרי זה בור.

מקורות:

שו”ע סי’ קפח סעי’ א.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מדוע הרב ציין למנהג הספרדים? הרי זה גם בנוסח אשכנז! בסיום ברכה ג דברכהמ"ז עונים אמן להבדיל את ברכת הטוב והמטיב מברכות דאורייתא

  2. נכון, אבל אצל הספרדים זו הלכה קבוע בכל סיום כזה, בשונה ממנהג בני אשכנז שרק בברכות המזון כך נוהגים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל