לתרומות לחץ כאן

יחוד אח ואחות בבית אחד

שאלה:

שלום כבוד הרב משפחתי ואני יוצאים לטיול האם מותר לאחי ולאחותי שנשארים בבית)כמובן ישנים בחדרים נפרדים אך באותו בית כאמור),להישאר בבית לתקופה של 3 ימים?אציין כי לא ייכנסו אנשים אחרים לבית בתקופה זו ואנו ספרדים.

תשובה:

ייחוד עם אח, למנהג בני אשכנז אסור רק במגורים קבועים [שלושים יום באותו חדר] טיול אקראי או לינה של כמה לילות גם אם הוא כרוך בייחוד במקומות מסוימים [בנחל מבודד או בלינה משותפת לילה או שניים] אין בו כל בעיה. כמובן יש לשמור על גדרי הצניעות. למנהג הספרדים אין להקל אפילו בשינה לילה אחד יחד בחדר אחד, אלא אם כן יש מישהו שעשוי להכנס לבית בלי רשות, אם אתם ספרדים תתייעצו שוב וננסה לחפש עצה.

מקורות:

על דעת המקילים, ראה קידושין פא ע”ב ורא”ש שם סי’ כד, חלקת מחוקק סי’ כב ס”ק א, דבר הלכה סי’ ב סעי’ ה בשם החזון איש. על כך שעראי הוא עד ל’ יום, ראה שו”ת אמרי יושר ח”ב סי’ מג, ובתורת היחוד פרק ב הערה כב בשם הגרי”ש אלישיב. אולם ראה שבט הלוי ח”ה סי’ רא שנראה שהחמיר שלא לישון יחד לבדם שלוש לילות רצוף.

אולם, רבינו ירוחם נתיב כג ח”א מחמיר וסובר שיחוד אח עם אחותו אסור גם באופן עראי, ובבן איש חי עוד יוסף חי שופטים ג החמיר כדבריו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל